اسکای نیوز در گزارشی نوشت: دیدار امروز نخست وزیر عراق از ایران دارای اهمیت خاصی است و العبادی پرونده داعش را به تهران می‌برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اسکای نیوز در گزارشی نوشت: دیدار امروز نخست وزیر عراق از ایران دارای اهمیت خاصی است. این اولین سفر خارجی العبادی از زمان به عهده گرفتن منصب نخست وزیریش است.

پرونده مقابله با داعش که از ماه‌های گذشته بر قسمت‌های وسیعی از شمال و غرب عراق تسلط پیدا کرده، موضوع مذاکره العبادی با مقامات ایرانی است.

ایران می‌گوید از تلاش‌هایی که برای مقابله با داعش انجام گیرد، حمایت می‌کند. 

به نظر می رسد العبادی نگاهی بلند پروازانه دارد. او تلاش دارد در خلال این دیدار از تهران بخواهد تا در مقابله با داعش از عراق حمایت زمینی کند. بخصوص اینکه در مورد مقابله هوایی عراق به تنهایی در برابر داعش شک و تردیدها زیاد است.

سید حسن موسویان محقق در امور امنیتی در دانشگاه پرینستون آمریکا می‌گوید، با توجه به این امر که ارتش ایران بهترین متحد استراتژیکی عراق است، "زمان بندی سفر العبادی به تهران دارای اهمیت فراوانی است". او در گفتگویی با اسکای نیوز افزود میان ایران و عراق برای جلوگیری از سیطره داعش بر نواحی بیشتری از عراق و بیرون راندن داعش از مناطق تحت کنترلش هماهنگی وجود دارد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار