پروژه مترو در قم با ركورد 16.5 متر حفاري به وسيله دستگاه TBM سرعت گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ ‌ عباس ذاكريان سخنگوي شوراي اسلامی شهر قم با اشاره به جلسات و پيگيري براي دو پروژه بزرگ مترو و مونوريل ‌بيان كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده روزانه 16.5 متر حفاري مترو با دستگاه تی بی ام، سرعت گرفت كه اين ميزان حفاري ركوردي قابل قبول محسوب مي‌شود.

ذاکریان در ادامه گفت:ما در سال گذشته با قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیا به توافق رسیدیم که در ازای پرداخت مبلغی از سوی شهرداری قم، پیمانکار به احداث این پروژه سرعت دهد، اما با تغییر فرماندهی قرارگاه، کار تقریبا متوقف شد و پس از آغاز سال 93، دوباره قرارگاه احداث پروژه مترو را شروع کرد، اما هم اکنون نیروهای پیمانکار تنها یک شیفت کار می کنند، دستگاه تی بی ام توان حفاری روزانه 15 متر را دارد، اما هم اکنون روزی 3 متر حفاری می کند.

وی افزود: باید پیگیری های لازم را برای اخذ بودجه از دولت در مجلس و هیئت دولت صورت بگیرد.
وي با اشاره به نگراني مردم مبني بر توقف پروژه مترو در قم تصريح كرد: اين نويد را به مردم قم مي‌دهيم كه جاي هيچ‌گونه نگراني نيست و با پيگيري‌هاي انجام شده پروژه مترو در قم به صورت دو نوبت مشغول كار است.

وي با بيان اينكه پروژه مترو در قم پنج ساله تدوين شده بود گفت: زماني می‌توانستیم اين پروژه را ظرف پنج سال عملياتي كنيم كه تامين منابع مالي صورت بگيرد و البته اكنون اين پروژه شتاب بيشتري گرفته است.
 
انتهای پیام/ا
برچسب ها: قم ، پروژه ، مترو ، رکورد ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.