سال گذشته 1200 قبضه سلاح از کودکان مدرسه‌ای در نيويورک توقيف شد

پليس نيويورک سال گذشته توانست بيش از 1200 قبضه سلاح از کودکان مدرسه‌ایدر اين شهر توقيف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه دیلی تلگراف نوشت: پلیس نیویورک سال گذشته توانست با کمک دستگاه های فلزیاب بیش از هزار و دویست قبضه سلاح از کودکان مدرسه‌ای این شهر توقیف کند. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "روزا پرینس" افزود: اطلاعاتی که اداره پلیس نیویورک منتشر کرده است نشان می دهد که بیشترین سلاحی که از کودکان در مدرسه توقیف شده، چاقو بوده است به ویژه چاقوهای تاشو که شبیه کارت های اعتباری بوده اند. برخی از دانش آموزان هم سلاح های شوک الکتریکی به همراه داشته اند. این سلاح را می توان به راحتی از طریق اینترنت به قیمت 10/98 دلار معادل 6/82 پوند خریداری کرد.  

حدود 42 درصد از این سلاح‌ها بر اساس گزارش محرمانه کارکنان یا دانش آموزان و 712 سلاح یعنی 58 درصد از آنها به وسیله دستگاه های فلزیابی که در ورودی مدارس قرار دارند، کشف شده اند.    

کوچک ترین دانش آموزی که سال تحصیلی گذشته با خود سلاح حمل کرده بود، فقط ده سال سن داشت. 

"چارلز مک ایوی"، مدیر اجرایی بخش امنیت مدارس به نیویورک پست گفت: بیشتر کودکان برای حفاظت از خود سلاح به مدرسه می برند نه برای ارتکاب جرم. آنها وقتی سلاح دارند احساس امنیت بیشتری می کنند.  

در سال تحصیلی 2014-2013 بیشترین سلاح ها یعنی 28 و 27 مورد در دو دبیرستان در محله برونکس در نیویورک توقیف شد.  

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که این کشور باید به خاطر میزان بالای خشونت های مسلحانه شرمنده باشد. به طور متوسط در هر هفته دو کودک در آمریکا کشته می شوند. 

روز جمعه یک دختربچه شش ساله در کانزاس سیتی در ایالت میزوری در حالی که در محوطه یک پارکینگ در حال باز کردن یک بسته آدامس بود، به ضرب گلوله کشته شد.  


انتهای پیام/
برچسب ها: سال ، قبضه ، سلاح ، کودکان ، مدرسه ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار