معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: برای ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران امام حسین(ع)، در دهه اول محرم، 60 پزشک و پیراپزشک به کربلا اعزام می شوند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از پایگاه اطلاع رسانی حج، علی حیدر معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: یک تیم 60 نفر در دو گروه شامل جراح عمومی، داخلی، قلب، متخصص بیهوشی، متخصص عفونی، ارتوپدی، پزشکان عمومی زن و مرد، پرستار زن و مرد، امدادگران زن و مرد از هفتم تا 13 محرم در چادرهای امدادی هلال احمر مستقر خواهند بود.
 
وی گفت: با هماهنگی عتبه امام حسین(ع) و جمعیت هلال احمر عراق، سه چادر در بین الحرمین، خیابان جمهوری، خیمه گاه و ضلع شمالی حرم حضرت ابوالفضل(ع) مستقر و خدمات پزشکی به مدت هفت روز به زائران ارائه می شود.
 
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون 10 تن دارو و ملزومات مورد نیاز پزشکی به کربلا اعزام شده و طبق روال گذشته، خدمات سلامت توسط این گروه به تمام زائران امام حسین(ع) از کشورهای بحرین، لبنان، پاکستان و در مجموع شیعیانی که برای حضور در مراسم عزادارای سیدالشهدا(ع) به کربلای معلی آمده اند، ارائه می شود.
 
حیدری گفت: اکنون دو درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در شهر نجف داریم که اکثر این درمانگاه ها در هتل ها مستقر شده اند و به زائران ایرانی به صورت شبانه روزی خدمات رایگان ارائه می کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پزشک ، کربلا ، پیراپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار