مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برای حفاظت از مناطق ثبت شده تاریخی استان قصد داریم تمامی این مناطق را به سیستم حفاظت الکترونیکی مجهز کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل  میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمد سویدانلویی در بازدید از محوطه تاریخی چلو گفت: ارزیابی‌های این اداره کل برای ایجاد پایگاه میراث فرهنگی در این منطقه در حال بررسی است که در صورت توافق سازمان مرکزی پایگاه میراث فرهنگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای جذب گردشگر خارجی و معرفی تمدن اسلامی و بهره‌مندی از توان متخصصان از مجموعه باستان‌شناسان داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نقش میراث فرهنگی برای جذب گردشگران را برشمرد و تصریح کرد: با جذب گردشگر خارجی به کشور درآمدهای بالایی در این راستا نصیب کشور خواهد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف اراضی اشخاص اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام شده و موافقت فرماندار جاجرم روند واگذاری زمین تسریع یابد و زمین‌های معرض گرفته شود و در زمان کوتاه کشاورزانی که به صورت مشاع زمین دارند اراضی خود را انتقال دهند.

فرمانداران شهرستان گرمه و جاجرم و نماینده وزارت خارجه، اعضای شورای شهر سنخواست و کارکنان میراث فرهنگی در بازدید از محوطه  چلو شهرستان جاجرم حضور داشتند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بجنورد ، گردشگری ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.