نقش پرورش اندام در جامعه

کارشناس بدنسازی در خصوص ورزش پرورش اندام گفت: ورزش پرورش اندام چند سالی است که رواج زیادی در بین زنان و مردان ایرانی پیدا کرده است.

کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: این روزها رفت وآمد‌ در باشگاه بدنسازی بیشتر از هر موضوعی در ورزش کشور و سطح شهر جلب توجه می‌کند.
 
 در ادامه بیان کرد: تندرستی صرفا گذاشتن بیماری و ضعف نیست بلکه منظور سلامتی کامل جسمی، ذهنی و روحی است وهدف آن در پرورش جلوگیری از بیماری است و در راستای بدن در بخش های قلبی و عروقی تنفسی نقش بسیاری دارد .
 
کارشناس بدنسازی در خصوص بانوان در پرورش اندام گفت: این ورزش در بانوان علاوه بر سوزاندن سریع چربی اضافه وزن، اندام را موزون و هماهنگ می‌کند.
 
و با  توجه به عدم تحرکیکه بانوان ایرانی حاکم است بدن سازی نه تنها برای آنها مفید است بلکه الزامی است.
 
وی گفت: با آمار بسیار زیادی که از پوکی استخوان، و رماتیسم مفصلی و .... در بانوان ایرانی دیده می‌شود تنها درمان آن بدن سازی یا همسان ساختن بدن است.
 
وی در خصوص معایب ورزش بدنسازی عنوان کرد: بیش از حد ورزش کردن و فشار بیش از حد توان فرد به عضله آوردن یکی از معایب این ورزش محسوب می‌شود.
 
و نباید به پرورش عضلات فقط در یکی از نقاط بدن اکتفا کرد زیرا عوارض بدی را به دنبال خواهد داشت و یکی از خطرات این ورزش بیش از حد قدرت و طولانی کار کردن آن است که دچار بهم ریختن سیستم بدن می‌شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: چندینمکمل غذایی با ادعای افزایش دادن قدرت و اندازه عضله به بازار عرضه گردیده است.
 
بسیاری از این ادعاها فاقد پشتوانه هستند برای ورزشکاران قدرتی، سرمایه گذاری براین مکمل های ناکار آمد و بی اثر ممکن است فقط به هدر رفتن پول منجر گردد.
 
وی گفت: از جمله مکمل‌های مجاز می‌توان کراتین را نام برد که در این رشته محبوبترین است که در مواد غذایی بی نظیر گوشت و ماهی وجود دارد و خستگی را در تمرین به تاخیر می‌اندازد.
 
اگر چه شواهد بیان می‌کند: میزان گرفتگی عضلات در اثر مصرف مکمل کراتین است ولی هیچ گونه عارضه جدی و وخیمی از لحاظ علمی تاثیر نشده است.
 
 کار شناس بدنسازی گفت: گرایش جوانان به رشته ورزشی پرورش اندام و بدن سازی در کشور بالا است که علل و عوارض خاصی دارد و از جمله عوارض مکمل‌ها می توان به نکاتی توجه کرد افسردگی، پرخاشگری، ناتوانی جنسی، سکته، پوکی استخوان، عوارض دیگر مکمل‌ها هستند و آگاه بودن از جمله این مکمل‌ها بسیار ضروری است و استفاده آن در سن کم بیشتر به چشم می‌خورد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: شاید گرایش جوانان به این ورزش نقطه مثبتی در سلامت جامعه محسوب می‌شود.
 
 اما رواج استفاده از  داروها و مواد نیرو زا غیر مجاز در رشته پرورش اندام به مضلی تبدیل شده است و برای سلامت جوانان و نسل مولد کشور باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار