وال استریت ژورنال:

در صورت تمدید مذاکرات هسته‌ای، اشتون همچنان ریاست مذاکرات را برعهده خواهد داشت

در صورت تمدید مهلت مذاکرات هسته ای ایران پس از نوامبر، "کاترین اشتون" علیرغم آنکه دوره وی به عنوان مسئول سیاست خارجی اروپا به پایان رسیده است، ریاست مذاکرات را همچنان برعهده خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که در صورت تمدید مهلت مذاکرات ایران و 1+5 بعد از 24 نوامبر( 3 آذر) ، "کاترین اشتون" علیرغم آنکه دوره وی به عنوان مسئول سیاست خارجی اروپا به پایان رسیده است، ریاست مذاکرات را همچنان برعهده داشته باشد.

تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران، این سوال را مطرح می‌کند که چه کسی نقش "کاترین اشتون" که ریاست کنونی مذاکرات را برعهده دارد، خواهد گرفت زیرا دوره وی بعنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسیده و فدریکو موگرینی باید جانشین وی شود اما احتمال می‌رود اشتون خود به این کار ادامه دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال، اعضای 1+5 در ماه ژوئیه زمانیکه مذاکرات تمدید شد، به توافق غیررسمی رسیدند که ریاست این مذاکرات همچنان تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر در دست اشتون باشد اکنون هم به گفته چندین نفر از افراد نزدیک به مذاکرات، در صورت تمدید مهلت مذاکرات، باز هم اشتون ریاست مذاکرات هسته‌ای را به عهده خواهد داشت. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۱۴:۱۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
آیا امضای خانم اشتن ضمانت اجرایی خواهد داشت ؟
آیا کسی که سمت یا عنوان رسمی ندارد در مذاکرات جایگاهی دارد ?. و آیا توهین و بی حرمتی به ایران نیست ؟
آخرین اخبار