بسته پیشنهادی آخر هفته گردشگری/

زیبایی دو چندان قدیمی‌ترین جنگل کشور در فصل پاییز + تصاویر

زیباترین و قدیمی‌ترین جنگل ایران بر دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،زیباترین و قدیمی‌ترین جنگل ایران بر دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد و مرز بین منطقه جنگلی و نیمه بیابانی در استان سمنان و گلستان را تشکیل می‌دهد.جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جنگل‌های دنیاست که در 45 کیلومتری شمال شرقی شاهرود در مسیر جاده آزادشهر و پس از عبور از میان باغات بسطام بر ورای رشته کوه‌های دوردست و در امتداد قله چهار هزار متری "شاهوار" قرار دارد.







این جنگل از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود.به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.







جنگل زیبا و خوش‌آب و هوای ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور است. این جنگل در نزدیکی روستاهای "ابر"، "شیرین‌آباد" و "خاک‌پیرزن" واقع شده و تقریباً مرز استان سمنان و استان گلستان است.ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل است.
 
 
برچسب ها: گردشگری ، پاییز ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار