کودکان بزهکار در "با اجازه"

موضوع اصلی این هفته برنامه "با اجازه"حقوق کودکان است که روز دوشنبه 28 مهرماه به موضوع کودکان بزهکار و قوانین مرتبط با آن پرداخته می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما ، در برنامه "با اجازه"  ضحی سواد کوهی فر مدرس دانشگاه و پژوهشگر حقوق کودک ، علی رستمی رئیس کانون اصلاح و تربیت تهران و فاطمه محمد نژاد مسئول کانون اصلاح و تربیت دختران از میهمانان این برنامه هستند.

بنابراین گزارش؛ حقوق کودک یکی از مهمترین مباحث حقوقی است که در جوامع بشری امروز مطرح است. آنچه مسلم است ضرورت آن است که به علت حساس بودن و آسیب پذیر بودن کودک نسبت به دیگر اقشار جامعه مورد توجه قرار گرفته است. ملتها با توجه به همه تفاوتها و اختلافهایی که در عقیده، مذهب، نژاد، رنگ پوست و ... دارند، در این مورد با هم مشترکند؛ که کودک یکی از مهمترین سرمایههای جامعه است که با تربیت و هدایت درست آنها میتوان در آینده به جامعه سالم دست یافت.

براساس این گزارش؛ بزهکاری و مسئولیت کیفری کودک از جمله مسائل همیشگی و مطرح در بین حقوقدانان، جرمشناسان و روانشناسان بوده است که در همه ادوار مورد توجه قرار گرفته، تا جایی که امروزه به صورت زنگ خطری برای مسئولین درآمده که برای پیشگیری از این معضل اجتماعی به دنبال راه حل هستند. چرا که کودکان بزهکار امروز مجرمین بزرگسال فردا خواهند بود.
 
گفتنی است؛ برنامه زنده "با اجازه" در 56 قسمت 50 دقیقه ای  به تهیه کنندگی الهه بهبودی و رضا منتظری مقدم کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که  از منظری تحلیلی  روان شناسانه مشکلات اجتماعی را واکاوی می کند. این برنامه  هر روز  از شنبه تا چهارشنبه ها ساعت 11:00 روانه آنتن شبکه سه می شود.  


انتهای پیام/
برچسب ها: کودکان ، با اجازه ، جرم ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار