نقشینه گفت: تشدید بارش‌ها از بعدازظهر امروز در شمال غرب، غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر و همچنین بارش در مناطق مرتفع گاهی به صورت برف خواهد بود و می‌تواند سبب اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "یکشنبه 27 مهر ماه 93" بتدریج سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد می شود و ابتدا در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد آغاز می شود و در مناطق مرتفع شمال غرب بارش بصورت برف خواهد بود و فردا این سامانه بارشی نیمه غربی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه های غربی و مرکزی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بارش در شمال غرب بیشتر بصورت برف خواهد بود.

وی افزود: سه شنبه این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده به نواحی مرکزی و شمال شرق نیز کشیده خواهد شد و همچنین شدت بارش از بعدازظهر امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان و طی فردا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان و ایلام و سه شنبه در غرب و دامنه های مرکزی زاگرس خواهد بود.



کارشناس هواشناسی گفت: بارش در مناطق مرتفع گاهی به صورت برف خواهد بود و می تواند سبب اختلال تردد در جاده های کوهستانی شود، بنابراین توصیه می شود تردد در مسیرهای کوهستانی البرز و شمال غرب کشور با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله همراه داشتن زنجیر چرخ انجام گیرد همچنین سامانه بارشی روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و بتدریج اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می شود.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز تا صبح سه شنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14 درجه سلسیوس در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد بود بنابراین توصیه می شود قایق های ماهیگیری و صیادی تا روز سه شنبه از تردد و تورگذاری در دریا خودداری کنند.

نقشینه ادامه داد: اواخر وقت امروز و طی فردا در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می شود و انتظار می رود که فردا در مناطق جنوبی خوزستان گرد و خاک باعث کاهش دید افقی شود همچنین فردا و روز سه شنبه خلیج فارس بویژه نیمه شمالی آن مواج و طوفانی خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا با توجه به وزش باد شدید شرقی در جنوب سمنان و شمال قم، انتظار می رود باد و گرد و خاک شهرهای جنوبی استان تهران را نیز فرا بگیرد.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، کمی ابری و وزش باد، اوایل شب افزایش ابر و فردا، نیمه ابری در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک در اواخر وقت ابری و روز سه شنبه، ابری و بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و اواخر وقت سه شنبه در ارتفاعات استان تهران افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

15

3

فارس

26

10

آذربایجان غربی

15

4

قزوین

22

9

اردبیل

21

4

قم

27

12

اصفهان

24

10

کردستان

19

7

البرز

22

12

کرمان

27

9

ایلام

20

12

کرمانشاه

19

12

بوشهر

32

23

کهکیلویه و بویراحمد

23

7

تهران

21

15

گلستان

29

12

چهارمحال و بختیاری

18

3

گیلان

31

13

خراسان جنوبی

28

11

لرستان

23

11

خراسان رضوی

26

12

مازندران

30

14

خراسان شمالی

25

5

مرکزی

20

7

خوزستان

33

18

هرمزگان

34

25

زنجان

18

6

همدان

17

6

سمنان

26

10

یزد

28

15

سیستان و بلوچستان

30

16

 

 

 

              

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار