عضو دفتر سیاسی حماس از تشکیلات خودگردان خواست تا عملیات بازسازی غزه را با وجود در پیش بودن زمستان شتاب بخشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "موسی ابومرزوق" عضو دفتر سیاسی حماس در مطلبی که آن را در صفحه فیسبوک خود امروز منتشر ساخته از تشکیلات خودگردان خواست تا عملیات بازسازی نوار غزه را با توجه به درپیش بودن فصل زمستان تسریع بخشد و ورود مواد لازم برای ساخت و ساز را تسهیل نماید.

وی درمطلبی که امروز در فیسبوک منتشر کرد اعلام کرد که حماس فقط خواهان این است که منافع شهروندان محقق شود و آنچه که باید به آن پرداخته شود، به آن رسیدگی گردد و این جنبش مانند هر گروه دیگری در جایگاه نظارتی خود باقی خواهد ماند و به سازمان‌ها و وزارتخانه های مسئول و نیز تعهداتی که داده اند احترام خواهد گذاشت.

وی درباره دولت توافق ملی فلسطین و به دست گرفتن امور در کرانه باختری و غزه نیز گفت: بسیاری از مسائل است که حماس درباره آنها سؤال می‌کند جزء وظایف دولت توافق ملی است؛ از جمله  آن‌ها مسأله حقوق کارمندان و امنیت مرزها و مسأله بازسای و مسئولیت های دیگر است.

وی همچنین اعلام کرد که این مسائل، مسائل داخلی است که ربطی به رژیم صهیونیستی ندارد و این‌ها جزء مسئولیت‌های تشکیلات خودگردان و از اختیارات آن است.

وی همچنین تأکید کرد که حماس بر موضع دفاع از حقوق تمامی ملت فلسطین باقی خواهد ماند و مسئولیت‌های ملی خود را انجام می‌دهد و این به معنای دریافت مسئولیت‌های دولتی نیست و این جنبش برعملکرد دولت از طریق شورای قانونگذاری فلسطین نظارت خواهد کرد.

ابومرزوق همچنین اعلام کرد که نیازهای غزه از 2 میلیون تن مواد مورد نیاز نیز  فراتر است و این علاوه بر نیازها برای زیرساخت های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار