فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست گفت:عدم آگاهی و اطلاعات کافی محیط‌ بانان موجب آن شده که در حال حاضر تعدادی از محیط بانان منتظر اجرای حکم قصاص خود باشند.

حمید رضا خیلدار فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دوره‌های آموزشی درنظر گرفته شده برای محیط بانان گفت: با بررسی هایی که در سراسر کشور به عمل آوردیم متوجه شدیم که 850محیط بان تا به امروز آموزش ندیده‌اند، برخی از این محیط بانان تا 24سال سابقه کاری داشته‌اند.

وی با تأکید بر نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی برخی از محیط بانان اظهار داشت: عدم آگاهی و اطلاعات کافی محیط بانان موجب آن شده که در حال حاضر تعدادی از محیط بانان منتظر اجرای حکم قصاص خود باشند.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست با اشاره به  تدوین نظام آموزشی جدید برای محیط بانان بیان داشت: بر اساس نظام ‌آموزشی جدید تدوین شده توسط سازمان محیط زیست از شروع خدمت تا پایان خدمت دوره‌های آموزشی متفاوتی را می‌گذرانند.

خیلدار در ادامه افزود: این دوره شامل دوره‌های شروع خدمت، عمومی، تخصصی، سرپرستی عمومی، سرپرستی تخصصی و عالی می باشد که هر دوره تعریف خاص خود را دارد ودوره‌های بدو خدمات برای کسانی در نظر گرفته شده که تا امروز صبح آموزشی ندیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از روز گذشته آموزش محیط بانان در مرکز آموزش امام علی(ع) واقع در استان البرز آغاز شده است، تصریح کرد: مرکز آموزش امام علی زیر مجموعه‌ای از دانشگاه محیط زیست است که نظارت بر آن به عهده یگان ویژه حفاظت محیط زیست است.

خیلدار با اشاره به بودجه در نظر گرفته برای آموزش محیط بانان افزود: رئیس سازمان محیط زیست، معصومه ابتکار مبلغ یک میلیارد تومان را به آموزش محیط بانان اختصاص داده است.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست درباره مدت زمان در نظر گرفته شده برای آموزش محیط بانان توضیح داد: محیط بانان در دوره‌های شروع خدمت به مدت 40شبانه روز دروسی که مورد نیازشان است را آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به تعداد نفراتی که در هر دوره آموزش می‌بینند، گفت: به دلیل کمبود نیروی محیط بانی ما نمی‌توانیم به طور هم زمان 850محیط بانان را برای آموزش ترخیص کنیم به همین منظور برای هر دوره تنها آموزش 100نفر امکان پذیر است.


خیلدار افزود: به دلیل کمبود نیروی محیط بانی ویژه حفاظت محیط زیست تصمیم گرفت دوره آموزشی را کوتاه تر برگزار کند و دروه‌های آموزشی را از 40 شبانه روزبه 20شبانه روزکاهش دهد.

وی در ادامه بیان داشت: در دوره شروع خدمت برای محیط بانان 72 ساعت دروس عمومی، 80ساعت دورس تخصصی انتظامی، 76ساعت دروس تخصصی زیست محیطی، 52ساعت عملیات صحرایی و 40ساعت ضابطین دادگستری در نظر گرفته شده است.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست با اشاره به محتویات دروس عمومی بیان داشت: دروس عمومی شامل آگاه سازی، بهداشت و سلامت، دفاع شخصی، حفاظت اطلاعات، امور انضباطی، اصول و فنون تیر اندازی و ضوابط به کار گیری سلاح است.

خیلدار در پایان گفت: در پایان این دوره مدرک به محیط بانان اهدا می‌شود که بر اساس این مدرک محیط بانان می‌توانند ارتقا درجه بگیرند و یا در پست خود ارتقا پیدا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار