نماینده دلیجان و محلات گفت: نسخه‌های رونویسی شده بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی نمی‌تواند ما را عرصه اقتصاد مقاومتی به هدف برساند اقتصاد درون‌زا با سیل ویرانگر و رو به افزایش واردات سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز با تبریک روز مباهله گفت: پیام روشن این مناسبت استواری بر طریق ولایت‌مدار است و بسیارند ولایتمدارانی که روز حادثه، منافع حزب و دسته و جناح خود را بر مصلحت عموم مردم ترجیح می‌دهند اینان نه دغدغه مشکل مردم را دارند و نه در سر سودای سعادت کشور را می‌پرورانند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اینان در اندیشه حفظ خود و در لاک شخصی خود گرفتار آمده‌اند و دچار خودبرتربینی شده‌اند، راستی آیا اینان همان طرفداران اسلام آمریکایی نیستند؟ همان اسلام آمریکایی، اسلام دروغین و اسلام وهابیت سرسپرده و این همان اسلام یزیدی است.
 
وی در ادامه افزود: کسانی که سر بر استکبار سائیده و بر گرد آمریکا طواف می‌کنند، چگونه می‌توانند از اسلام ناب یعنی همان اسلام امام حسین (ع)، اسلام جد و جهاد و شهیدان به خون خفته و رهبرمعظم انقلاب صحبت کنند.
 
سلیمی با اشاره به اینکه امروز دولت پیر و فرتوت سعودی پیش‌ فعال شده است، گفت: وهابیان از خدا بی‌خبر بدانند اعدام آیت‌الله النمر علاوه بر این که غضب الهی را در بر دارد موجب برافروخته شدن خشم انقلابیون مسلمان نیز خواهد شد و همچنین اغاز دومنیوی سقوط این رژیم مفلوک را به دنبال خواهد داشت.  
 
نماینده محلات و دلیجان تصریح کرد: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان نشان داد که این رژیم درک شرایط منطقه را ندارد و به دلیل همین عدم درک و فهم کارنامه پر از جنایت و دخالت خود در سایر کشورها را از یاد برده است و چه خوب است این رژیم تروریست پرور حد خود را شناخته و سیاهه پر از ننگ خود را در خیانت به اسلام و خدمت بی‌چون و چرا به رژیم صهیونیستی و نوکری به آمریکا را به یاد بیاورد.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام از تمام جهات است، بیان داشت: نسخه‌های رونویسی شده بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی نمی‌تواند ما را در این عرصه به هدف برساند، اقتصاد درون‌زا با سیل ویرانگر و رو به افزایش واردات سازگاری ندارد.
 
سلیمی در ادامه افزود: افزایش 153 درصدی واردات خودرو، 317 درصدی واردات فرش و موکت، 353 درصدی کلاه، 210 درصدی عصا، 116درصدی اسباب بازی، 170 درصدی چرم و مصنوعات چرمی، 150 درصدی لباس، 148 درصدی مبل، 101 درصدی واردات تریکو و البسه، 360 درصدی واردات برنج و 160 درصدی کفش اقتصاد ما را به کجا خواهد برد؟ این ارقام نه مژده رونق را خواهد داشت و نه در کاهش نرخ بیکاری نقش آفرین است.
 
وی در ادامه افزود: در حالی که در کمتر خانه‌ای جوان بیکار نباشد و تحصیل کردگان دانشگاه روزانه با مدرک خود از این کوی و برزن به آن کوی و برزن به دنبال شغل مناسب هستند، سیل واردات به کشور علایم خوبی را به ما نشان نمی‌دهد و آمارسازی‌ها نمی‌تواند در میدان واقعیات کاهش نرخ بیکاری را به همراه داشته باشد.  
 
سلیمی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در حوزه انتخابیه من بیش از 3 هزار و 500 نفر لیسانسه و فارغ التحصیل و دکترای بیکار وجود دارد و علی رغم ادعای رشد دو و نیم درصدی حتی یک صدم این جمعیت انبوه شغلی پیدا نکرده‌اند.
 
نماینده محلات و دلیجان با اشاره به این که در حوزه فرهنگ نفوذ برخی استحاله شدگان به تصمیم گیری و تصمیم سازی دغدغه‌زا شده است اظهار داشت: اینان با زیرکی هر چه تمام تر به دنبال عادی سازی پاره‌ای از ناهنجاری‌ها هستند و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال تحمیل سلایق وارداتی هستند.
 
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یاد بیاورند که پسوند این وزارتخانه اسلامی است و پاره‌ای از عملکردها در این مجموعه با روح اسلام در تضاد است. در هفته پژوهش باید برای سهم پژوهش از بودجه عمومی و تولید ناخالص داخلی به سوگ نشست و عملکرد کمتر از نیم درصدی را چگونه می‌توان در این حوزه توجیه کرد.  
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: برخی مسئولان فکری و سوگولی آقایان از فرصت مسئولیت کمال استفاده را کرده و برای ادامه تحصیل به بلاد خارجه روانه شده‌اند و رواست که با قاطعیتی که در رئیس جمهور و وزیر کشور وجود دارد جلوی این گونه بدعت‌ها گرفته شود و شاید این نورچشمی‌ها می‌خواهند با رانت مسئولیت و ادامه تحصیلات تبدیل به ژنرال‌هایی شده تا در دولت ژنرالی‌ها دیده شوند.  
 
سلیمی خطاب به وزیر کشور افزود: به کارگیری افراد صفر کیلومتر آن هم به صورت صفر کیلومتر و استفاده افراطی از مردم یک منطقه در مسئولیت با رویکرد دولت سازگاری ندارد.
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: محلات و دلیجان شایسته ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گل، گیاه، سنگ، عایق‌های رطوبتی و الیاف است و تصمیم برخی مسئولان استانی برای ایجاد این منطقه ویژه در نطقه دیگر از استان طنز تلخی است که در حال روی دادن است.
 
نماینده محلات و دلیجان خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه من بیش از 4 هزار ساعت تدریس در هفته معلم رسمی ندارد و از طریق غیررسمی پوشش داده می‌شود پس به این امر رسیدگی کنید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، نسخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار