نخست وزیر جدید یمن امروز پس از تودیع مراسم به مناسبت پایان کارش به عنوان نماینده دائمی یمن وارد صنعا شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری یمن پرس، "خالد بحاح" نخست وزیر جدید یمن پس از مشارکت در مراسم تودیع به مناسبت پایان کار وی به عنوان نماینده دائمی یمن در سازمان ملل، امروز وارد صنعا شد.

وی در گفتگو با "سبأ" خبرگزاری رسمی یمن بر ضرورت یکپارچه نمودن تلاشهای تمامی طرف‌های سیاسی برای رسیدن یمن به امنیت و پیشرفت تأکید کرد.

وی افزود: مرحله ای که کشور ما درحال گذر از آن است از تمامی طرفهای سیاسی لزوم تلاش به مانند یک تیم واحد را برای انجام مرحله انتقالی به موجب طرح شورای همکاری خلیج فارس و راهکار اجرایی آن و نیز مفاد گفتگوی ملی فراگیر و نیز توافقنامه صلح و شراکت ملی که با نظارت سازمان ملل صورت پذیرفته است طلب می‌کند.

وی همچنین افزود:  در مرحله پیش رو شاهد تلاش‌های جدی به منظور انتخاب کابینه‌ای کامل می‌باشیم و ما اطمینان داریم که تمامی اقشار سیاسی طبق مسئولیت ملی به منظور نامزدی بهترین کادرهای ملی که دارای صلاحیت می‌باشند رفتار خواهند کرد تا این افراد کشور را به سمت امنیت و پیشرفت سوق دهند؛ علاوه بر اینکه شاهد پایان انجام پیش نویس قانون اساسی برای یمن فدرالی جدید و نیز همه پرسی آن و انتقال به مرحله انتخابات عمومی خواهیم بود.

نخست وزیر جدید یمن همچنین در خلال مراسم تودیع خود در نیویورک خواستار توجه به اوضاع انسانی و اقتصادی سختی که یمن با آن روبروست شد و بر اهمیت انجام تعهدات مالی که در خلال نشست‌های "دوستان یمن" از آن صحبت گردیده بود تأکید کرد.

وی همچین از تمامی وزارتخانه ها و سازمان‌ها خواست تا به خدمت رسانی به شهروندان تا زمان تشکیل دولت جدید ادامه دهند.



انتهای پیام/


برچسب ها: یمن ، نخست وزیر ، صنعا ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار