در پی حمله مهاجمان ناشناس در استان الشرقیه‌ عربستان، یک خط لوله فرعی نفت دچار حریق شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، به گزارش منابع پلیس، یک خط لوله فرعی نفت پس از حمله مهاجمان ناشناس به یک گشت امنیتی در استان الشرقیه‌ی عربستان سعودی دچار حریق شد.

به گزارش منابع امنیتی عربستان سعودی، این حادثه روز شنبه (۲۶ مهر) زمانی رخ داد که افراد مسلح ناشناس در روستای العوامیه واقع در شهر قطیفِ استان نفت‌خیز‌ الشرقیه به سوی گشت پلیس تیراندازی کردند.

سخنگوی پلیس عربستان سعودی در این رابطه گفت: "این حمله در یکی از خط لوله‌های فرعیِ اطراف به طور محدود ایجاد حریق کرد. تلاش برای شناسایی مجرمانِ این حادثه و اتخاذ تدابیر قانونی علیه آنان در جریان است."

بخش عمده‌ای از ذخایر نفتی عربستان سعودی در استان الشرقیه قرار دارد؛ گفتنی است موج جدید ناآرامی‌ها از ۱۵ اکتبر و پس از صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر روحانی شیعه از سوی دادگاهی در عربستان سعودی این استان را فرا گرفته است.

شیخ نمر سال ۲۰۱۲ در منطقه قطیف مورد حمله قرار گرفت و دستگیر شد؛ اتهام وی ایراد سخنرانی‌های ضد دولتی و دفاع از زندانیان سیاسی بوده است.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، نمر پیشوای "مسجد العوامیه" در شهر قطیف است و بخش اعظمِ دو سال حبس خود در زندان "الحایر" ریاض را در سلول انفرادی سپری کرده است.

حکم اعدام نمر خشم معترضان را در عربستان سعودی و کشور بحرین برانگیخته است.

سازمان عفو بین الملل حکم اعدام نمر را "وحشتناک" خوانده و گفته است این حکم باید باطل شود.

استان نفت خیز الشرقیه از سال ۲۰۱۱ صحنه برگزاری تظاهرات‌های متعدد بوده است؛ معترضان اجرای اصلاحات سیاسی و پایان آنچه را که تبعیض گسترده می‌خوانند خواستارند.

سازمان‌های بین‌المللی عربستان را به علت ناتوانی در رسیدگی به اوضاع حقوق بشر در این کشور مورد انتقاد قرار داده‌اند. منتقدان می‌گویند ریاض در برابر مخالفان هیچ‌گونه خویشتن‌داری و تحملی از خود نشان نمی‌دهد.

نظام سلطنتی عربستان سعودی اجازه برگزاری هیچ انتخاباتی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمله ، عربستان ، مهاجم ، لوله ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار