خیمه‌گاه دریچه؛

ویژه نامه ماه محرم

ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، ویژه نامه‌ای را برای شما کاربران تدارک دیده‌ایم و تا پایان ماه محرم می‌توانید هر روز سری به این ویژه نامه بزنید تا مطالب جدیدی مرتبط با این ایام را دریافت کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کوچه‌های شهر با داربست و پارچه‌های مشکی تبدیل به تکیه‌های امید و توسل و حاجت شده و بوی محرم، بوی عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را به مشام ما می‌آورد. جدا هم که افتاده باشی انگار زمین و زمان تو را در این روزها فرا می‌خواند بسوی این حادثه، دلت می‌گیرد و می‌شکند، تنگ می‌شود، لباس سیاهت را می‌پوشی و هم‌نوا می‌شوی...

باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

تیم تحریریه دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و ماه محرم، ویژه نامه‌ای را برای شما کاربران عزیز تدارک دیده است که تا پایان ماه محرم می‌توانید هر روز سری به این ویژه نامه بزنید تا مطالب جدیدی مرتبط با این ایام را دریافت کنید. این ویژه نامه هدیه تیم تحریریه دریچه فناوری اطلاعات به شما دوستداران و مخلصان اهل بیت(علیم السلام) است. گفتنی است این ویژه نامه هر روز با مطالب و محتواهای جدید به‌روزرسانی می‌شود.



«السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ» اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ





مجموعه پیامک‌های تسلیت ماه محرم
مجموعه پیامک‌های تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را برای شما کاربران آماده کرده‌ایم که در این گزارش می‌توانید به پیامک‌های تسلیت مرتبط با این ایام را دریافت کنید. برای مشاهده پیامک‌ها روی ادامه مطلب کلیک کنید.
  ادامه مطلب  





مجموعه نرم افزارهای ویژه برای گوشی‌های ویندوزفونی
این مجموعه نرم افزارها شامل تمامی دعاها به همراه صوت، دعای زیارت امام حسین، دعای عهد، قرآن کریم با ترجمه 4 زبان دنیا و دیگر امکانات شامل می‌شود که برای شما کاربرانی که سیستم عامل تلفن همراهتان ویندوزفون است، آماده کرده‌ایم.
  ادامه مطلب  





روضه اول محرم، مسلم بن عقیل
اول محرم متعلق به مسلم بن عقیل علیه السلام است. مسلم بن عقیل، مردی خردمند، آگاه، شجاع و جوان مرد بود. فضیلت‌های اخلاقی او از همه جنبه‌های زندگی‌اش آشکار است. او به راستی خون امیرمؤمنان علی علیه السلام و حمزه و جعفر و حسین علیه السلام را در رگ‌های خویش داشت. مسلم و خاندان او از صدر اسلام، در تمامی حوادث در کنار عترت پیامبر، بودند. عنایت ویژه خاندان وحی و نبوّت به این جوان هاشمی، بی دلیل نیست و این، برگرفته از مقام والای او در نظر پیامبر و اهل بیت پاک اوست.
  ادامه مطلب  





نرم افزار روضه طفلان زینب(ع)
در تاریخ کربلا نوجوانان و جوانان بسیاری در رکاب سیدالشهداء (ع) مبارزه نموده‏ اند و به درجه رفیع و جایگاه والای شهادت رسیده‏ اند که از جمله این عزیزان فرزندان زینب (س) می‏ باشند. حضرت زینب کبری (س) با پسر عموی خود عبدالله بن جعفر بن ابی طالب (ع) ازدواج کرد و صاحب چند فرزند به نامهای علی، عون، محمد، عباس، ام‏کلثوم شد. عون و محمد در کربلا و روز عاشورا حضور فعال داشتند و به شهادت رسیدند. بنابر قولی محمد بن جعفر بن ابیطالب که در کربلا به شهادت رسیده فرزند جعفر بن عبدالله و مادرش خوصاء، دختر حفص از قبیله «بکر بن وائل» بوده است که در بین اهل روضه به دو طفلان زینب مشهور گشته اند.
  ادامه مطلب  





نرم افزار روضه عبدالله بن حسن(ع)
زهیر، الگوی عاشقی کربلاست. او تا چند روز پیش، از دیدار حسین(ع) هراس داشت، اما پس از آن که به خیمه امام گام نهاد، هراسش به عشقی جاودانه بدل شد. بارقه نگاه حسین(ع) چنان در جانش اثر کرده بود که از همه هستی خود گذشت و از دنیا و خانمان گسست. او در این راه چنان پیش رفت که به یکی از فرماندهان سپاه آن حضرت تبدیل شد. و عبدالله بن حسن مادرش بنت سليل، و هنگام شهادت يازده ساله بود.
  ادامه مطلب  



حضرت قاسم

نرم افزار روضه حضرت قاسم(ع)
شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب فرمود: فردا همه‌ی شما کشته خواهید شد، قاسم(ع) نزد عمویش آمد و عرض کرد: عمو جان من هم فردا کشته خواهم شد؟ امام او را به سینه‌اش چسباند و فرمود: مرگ در نظر تو چگونه است؟ قاسم(ع) جواب داد: از عسل شیرین‌تر است. امام به او فرمود: تو بعد از بلایی عظیم کشته می‌شوی و عبدالله شیرخوار هم شهید می‌شود. روز عاشورا قاسم(ع) خود را آماده‌ی جنگ کرد و به حضور امام حسین(ع) آمد تا از او اجازه‌ی جهاد بگیرد، امام او را در آغوش گرفت و مدتی با هم گریه کردند، سپس قاسم(ع) اجازه‌ طلبید و امام به او اجازه نمی‌داد. هرچه آن امامزاده‌ی بزرگوار در اجازه‌ی جهاد، مبالغه می‌کرد، حضرت مضایقه می‌فرمود تا آنکه بر پای عموی خود افتاد و چندان بر آن بوسه زد و گریست تا از امام اجازه گرفت.
  ادامه مطلب  



حضرت علی اصغر

نرم افزار روضه حضرت علی اصغر (ع)
یکی از مصائب ناگوار و سوزناک واقعه کربلا شهادت حضرت علی اصغرعلیه السلام است. عبدالله بن حسین علیه السلام که به علی اصغر معروف است فرزند امام حسین علیه السلام است. مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس و خواهرش سکینه می ‏باشد. عبداللّه‏ در مدینه متولد شد. در زیارت ناحیه مقدسه، درباره این کودک شهید، آمده است: «السلام علی عبدالله بن الحسین، الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر ابیه، لعن الله رامیه حرمله بن کاهل الأسدی». و در یکی از زیارتنامه‏ های عاشورا آمده است: «و علی ولدک علی الأصغر الذی فجعت به» از این کودک، با عنوانهای شیرخواره، شش ماهه، باب الحوایج، طفل رضیع و... یاد می ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهیمی است که در ارتباط با او آورده می ‏شود.
  ادامه مطلب  





پیامک‌های تسلیت عاشورای حسینی
عاشورا، دهمین روز از ماه محرم در گاه‌شماری هجری قمری، روز مقدس مسلمانان است. شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که در این روز حسین بن علی- امام سوم شیعیان - و یاران وی در رویداد کربلا در جنگ با لشکر عمر سعد کشته شدند. شیعیان در این روز سوگواری می‌کنند.





همه نرم افزارهایی که در ماه محرم به آن احتیاج دارید
این بسته ویژه شامل نرم افزارهای مرتبط با این ایام برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS، ویندوزفون، سیمبین، جاوا و رایانه می‌باشد بخش دیگر این بسته نیز شامل کتاب‌های الکترونیک با محتوا و مضمون عاشوراست و سایت‌های مرتبط با این ایام می‌باشد.
  ادامه مطلب  

التماس دعا




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار