معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از رویکرد غالب برگزاری دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب خبر داد و گفت: در اولین روز نمایشگاه که بصورت آزمایشی برگزار شد 10هزار بازدیدکننده در روز اول حضور یافتند.

به گزارش حوزه معارف باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب با اشاره به غلبه جلوه های فرهنگی در نمایشگاه دوازدهم اظهار کرد: این نمایشگاه با شور فرهنگی، حال و هوای شهر را در آستانه رسیدن ماه محرم عوض می کند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار نمایشگاه عطر سیب یک روز زودتر به صورت آزمایشی راه اندازی شد، گفت: روز گذشته بیش از 700 هیئت و 10 هزار نفر از مردم عادی در نمایشگاه حضور یافته که نشان دهنده این است که مردم در طی این سال ها با این نمایشگاه آشنا شده اند.
 
وی ادامه داد: امسال معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بنا دارد حال و هوای نمایشگاه را با برنامه هایی که در سطح هیئات مساجد در نظر گرفته است متفاوت تر کند بطوری که نیازهای نرم افزاری ، فرهنگی و علمی تشکل های مذهبی نیز در این نمایشگاه مورد توجه قرار می گیرد.
 
 وی با تاکید بر اینکه مخاطبان نمایشگاه عطر سیب مردم و هیئت های مذهبی و مساجد هستند، تصریح کرد: سعی شده تا فضایی برای اوقات فراغت و استفاده از برنامه های فرهنگی در کنار عرضه اقلام مورد نیاز مردم و هیئت ها پررنگ دیده شود.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بخش ویژه نمایشگاه عطر سیب مختص به منابع معتبر از مقاتل و کتب مرجع از انتشارات معتبر است منابع تحقیقاتی که هیئت ها نیاز دارند در راستای منویات رهبری مبنی بر استفاده از منابع معتبر مقاتل ، دیده شده است.
 
وی با اشاره به جایگاه ویژه مساجد و حسینیه ها در نمایشگاه دوازدهم عطر سیب خاطرنشان کرد: ارایه برنامه های زنده فرهنگی از قبیل رادیو، تعزیه خوانی، مقتل خوانی، تئاتر خیابانی و از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این  نمایشگاه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین امرودی  امرودی با بیان اینکه  10 شماره نشریه نیز به صورت روزانه در ایام نمایشگاه منتشر و توزیع خواهد شد، گفت:  600 عنوان کتاب از 100 انتشارات برتر در نمایشگاه عرضه می شود.
 
وی با اشاره به برپایی فروشگاه های در 9 سالن برای ارایه اقلام مختلف اظهار کرد: 50 صنف در بخش فروشگاهی با اولویت تولیدکنندگان برتر حضور خواهند داشت و از 40 هزار قلم کالا سعی شده 12 هزار قلم در این فروشگاه ارایه شود.
 
رئیس شورای سیاست گذاری عطرسیب با اشاره به حضور فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار گفت: اقلام ارایه شده در بخش فروشگاهی از لحاظ قیمت، کمیت و کیفیت از بهترین محصولات ارائه و کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در انبارها وجود دارد که استقبال چندین برابری مردم پیش بینی می شود.
 
به گفته وی، 72 غرفه از اصناف منتخب در نمایشگاه حضور دارند و به اعتبار در نظر گرفته شده ، همچنین برای 20 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته برای هیئت ها در نظر گرفته شده است. که پیش بینی می شود امسال بیش از 21 هزار هیئت به این نمایشگاه مراجعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی ادامه داد: سال گذشته فضای نمایشگاهی عطر سیب شش هزار مترمربع بود که امسال به 12 هزار مترمربع افزایش یافت که امیدواریم امسال به طور ممتاز و متمایز عزاداری و استکبارستیزی را در هیئت های مذهبی شاهد باشیم.
 
وی با اشاره  به وضعیت حوادث اخیر در جهان و دشمنی و خصومتی که با اسلام ناب محمدی صورت گرفته است، محرم امسال را دارای جایگاه ویژه و ممتاز عنوان کرد و گفت: دشمنان مترصد  فرصتی هستند تا امنیت و استقلال ما را خدشه دارکنند و فرارسیدن ماه محرم و صفر ، فرصتی است تا دنیا بداند اسلام با خون اباعبدالله بیمه شده و هیچ فردی نمی تواند نسبت به آن تعرض کند.
 
 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه صحنه عاشورا، صحنه امر به معروف ونهی از منکر است، گفت: عاشورا صحنه امر به معروف و نهی از منکر شهروند به حاکمیت است و بصیرت حسینی و ایام محرم با تحکیم وحدت حسینی پرچم اباعبدالله را به نشانه وحدت همه کشورهای اسلامی به نمایش می گذارد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار