رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: فرآیند توسعه اقتصادی به گونه‌ای طی می‌شود که صدمات فراوانی را به محیط زیست وارد می‌کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در مراسم همایش استاندارد و محیط زیست با اشاره به همکاری سازمان محیط زیست با سازمان ملی استاندارد از گذشته تا به امروز گفت: سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست از گذشته با یکدیگر همکاری دانسته‌اند و امروز با امضای این تفاهم‌نامه وارد دوره‌ی جدیدی از همکاری می‌شوند.
 
وی با اشاره به اهمیت استاندارد در محیط زیست، افزود: استاندارد و محیط زیست به یکدیگر وابسته هستند و هر دو در اقتصاد جامعه تأثیرگذار است و باید بدانیم که محیط زیست و مسائل مربوط به استاندارد به یک منطقه و یا یک کالا محدود نمی‌شود.
 
وی با تأکید بر تحولات گوناگونی که در حیطه‌ی محیط زیست رخ داده است، بیان داشت: طبیعت و محیط زیست یک موهبت الهی است و سال‌هاست که نسل به نسل به ارث می‌رسد اما متأسفانه طی سال‌های اخیر دست خوش تحولات ناخوشایندی شده است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر این که آلودگی هوا در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشورها است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر آلودگی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بشر با آن روبروست و دولت‌ها فرآیندهای توسعه اقتصادی را به گونه‌ای طی می‌کنند که صدمات فراوانی را به محیط زیست وارد می‌کند.
 
وی در ادامه بیان داشت: اگر برای مشکلات پدید آمده برنامه‌ریزی و راه‌حلی نداشته باشیم، آینده‌ی نامطلوبی را برای فرزندمان رقم می‌زنیم.
 
پیروزبخت با تأکید بر توجه صنایع تولید کننده به محیط زیست افزود: صنایعی موفق می‌شوند که علاوه بر این که بحث‌های اقتصادی را پایش می‌کنند به مسائل محیط زیستی توجه کرده و راهکارهایی برای آن ارائه دهند.
 
وی با اشاره به رابطه‌ی تنگاتنگ محیط زیست و استاندارد اظهار داشت: از 18 هزار استانداردی که سازمان ایزو آن را تأکید کرده است 570 استاندارد مرتبط با مسائل زیست محیطی است، 40 گواهینامه استاندارد به 220 واحد تعلق گرفته است که 15 واحد مربوط به کارخانه‌های سیمان بوده است.
 
پیروزبخت با اشاره به این که مصرف انرژی یکی از مخاطرات زیست محیطی محسوب می‌شود، گفت: سازمان ملی استاندارد واحدی را برای مدیریت مستقل انرژی تشکیل داده است و برای کنترل مصرف انرژی در گل‌خانه‌ها برنامه‌هایی را ارائه داده است و به 18 هزار گل‌خانه‌ای که استاندارد آن‌ها تعیین شده است، گواهینامه ارائه کرده است.
 
وی در پایان گفت: پذیرش کامل استانداردهای بین‌المللی تنها با همکاری سایر ارگان‌ها با سازمان ملی استاندارد امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسیب ، محیط زیست ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار