مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با ارائه گزارشی از فعالیت این موقوفه از سال 42 تاکنون گفت : دوهزار جایزه حسن تحصیل ، 5 هزار وام تحصیلی و 500 وام اشتغال به کار طی این سالها از سوی بنیاد البرز به نخبگان اعطا شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حسین حاجی بزرگی ، مدیرعامل بیناد فرهنگی البرز امروز 26 مهرماه در همایش پنجاه و دومین سال اهدای جایزه علمی بنیاد البرز در تالار وحدت تهران با بیان اینکه این دومین همایش ملی است که به مناسبت پنجاه و دومین سال اهدای این جایزه برگزار می شود، اظهارداشت : از ابتدای امسال با نظر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کمیته برگزاری همایش در بنیاد ایجاد شد تا در راستای ترویج وقف علمی و شناساندن چهره مرحوم البرز در جامعه برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه در سال 92 ، 158 نخبه کشور در رده های مختلف دانش آموزی ، دانشجویی ، مخترع ، و طلبه تقدیر شدند که در مجموع 350 میلیون تومان جایزه اهدا شد ، افزود : امسال از 218 نخبه تقدیر خواهد شد که در اردیبهشت ماه طی همایشی به 100 دانش آموز هدایایی اهدا شد و امروز در این همایش 118 نخبه علمی تقدیر می شوند که در مجموع 620 میلیون تومان هدیه اهدا می شود.

حاجی بزرگی با بیان اینکه سال گذشته در میان برگزیدگان و تجلیل شوندگان دانشمند نداشتیم ، اضافه کرد: امسال از 4 دانشمند با اهدای 20 سکه بهار آزادی ، از 5 مخترع با اهدای 10 سکه بهار آزادی ، از 20 طلبه و 40 دانشجو با اهدای 4 سکه بهار آزادی و از 50 دانش آموز با اهدای یک سکه بهار آزادی تجلیل خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به نحوه انتخاب این افراد گفت : بنیاد ملی نخبگان امسال 4 دانشمند را براساس موارد مندرج در وقفنامه مرحوم البرز مبنی براینکه تلاشی برای تسکین آلام بشری و بالابردن حیثیت ایرانی در جهان داشته باشند ، برگزید و سازمان فنی و حرفه ای نیز از میان 100 مخترع ، 15 نفر را براساس همین بند وقفنامه به بنیاد نخبگان معرفی نمود که در نهایت بنیاد ، 5 نفر را برای تجلیل معرفی کرد.

وی اضافه کرد: طلاب برگزیده توسط حوزه علمیه  قم معرفی شدند و دانشجویان بصورت مشترک توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری معرفی شدند و در نهایت دانش آموزان دبیرستانی نیز توسط وزات آموزش و پرورش در استان تهران معرفی شدند.

حاجی بزرگی با بیان اینکه انتخاب این افراد فارغ از هرگونه سلیقه ، نگرش خاصی و توسط مراجع ذیربط صورت پذیرفته است ، از مساعدت ها و تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه ، اعضای هیات امنا و کارکنان بنیاد قدردانی کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با ارائه گزارشی از فعالیت این موقوفه از سال 42 تاکنون گفت : دوهزار جایزه حسن تحصیل ، 5 هزار وام تحصیلی و 500 وام اشتغال به کار طی این سالها از سوی بنیاد به نخبگان اهدا شده است که البته این آمار قطعا بیش از این است .

وی در پایان فرازهایی از زندگینامه و سخنان واقف خیراندیش ، مرحوم حسینعلی البرز را قرائت کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، جایزه ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار