ابتکار در حاشیه همایش استاندارد و محیط زیست مطرح کرد

نظارت مستمر سازمان محیط زیست بر خودروسازان / توزیع بنزین یورو 4 در 8 کلان‌شهر ایران / سازگاری پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر با طبیعت

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست به طور مستمر بر اجرای استانداردهای مجاز جهت تولید خودرو یورو 4 در کشور نظارت دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه همایش استاندارد و محیط زیست با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست، گفت: امضای این تفاهم‌نامه موجب می‌شود هر دو سازمان جهت ارتقا و بهبود استاندارد در کشور تلاش کنند، رعایت مصادیق استاندارد جهت بهبود شرایط محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با تأکید بر کارآمدی این تفاهم‌نامه افزود: سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا این تفاهم‌نامه تنها بر روی کاغذ باقی نماند و به طور کامل اجرایی شود.
 
* تولید پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست
 
ابتکار با توجه به آلودگی‌های ناشی از زباله‌های پلاستیکی در سایر نقاط کشور بیان داشت: در حال حاضر در کشور با توجه به فناوری‌های جدید پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر تولید شده است. این پلاستیک‌ها زیست تخریب‌پذیر بوده و با طبیعت سازگارتر است.
 
وی در ادامه گفت: در سایر کشورها برای پلاستیک‌هایی که در طبیعت باقی می‌ماند، عوارض سنگینی وضع می‌شود.
 
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اثرات نامطلوب پلاستیک‌های تجزیه‌ناپذیر بر طبیعت اظهار داشت: پلاستیک‌های تجزیه‌ناپذیر صدمات جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کنند و پس از مدتی تبدیل به پسماند می‌شوند.
 
وی با تأکید بر استانداردسازی محصولات پلاستیکی تصریح کرد: موضوع استانداردسازی محصولات پلاستیکی و بازیافت آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و برای آن بهترین راه‌حل‌ها رد نظر گرفته شود.
 
* نظارت مستمر بر تولید خودرو
 
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به نظارت مستقیم؟ سازمان محیط زیست بر نحوه‌ی عملکرد خودروسازان گفت: سازمان محیط زیست به طور مستمر بر اجرای استانداردهای مجاز جهت تولید خودرو یورو 4 در کشور نظارت دارد.
 
وی در ادامه بیان داشت: خطوط فعلی خودروسازی کشور استانداردهای اعلام شده را به طور کامل رعایت می‌کند.
 
ابتکار با تأکید بر همکاری مردم جهت کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: مردم باید بحث معاینه فنی را جدی بگیرند و خودروهای خود را به طور منظم معاینه فنی کنند تا موتور خودرو آن‌ها تنظیم باشد و آلاینده‌های غیرمجاز تولید نکند.
 
وی با اشاره به توزیع سوخت یورو 4 در کلان‌شهرهای ایران گفت: دولت در کلان‌شهرهایی مثل تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و به تازگی در مشهد اقدام به توزیع بنزین یورو 4 کرده است که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال وارونگی هوا گامی مؤثر جهت کاهش آلودگی هوا است.
 
وی با تأکید بر قطعی بودن استفاده از بنزین یورو 4 بیان داشت: هیچ مهلت مجددی به خودروسازان داده نمی‌شود و تولید خودروی یورو 4 قطعی است.
 
وی در ادامه تولید بنزین یورو 4 را از دستاوردهای مهم دولت یازدهم دانست و افزود: روند ارتقا مستمر کیفیت سوخت در کشور باید ادامه پیدا کند، دولت در تلاش است با توجه خودروهای هیبریدی و برقی از میزان آلاینده‌های موجود در هوا بکاهد.
 
وی در پایان گفت: سازمان محیط زیست به طور مستمر از جایگاه‌های بنزین سراسر کشور نمونه‌برداری انجام می‌دهد و دستگاه‌های سنجش هوا به طور لحظه‌ای میزان آلودگی هوا را گزارش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار