"ابراهیم الجعفری"، وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی در بغداد، تاکید کرد داعش خطری برای همه جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "ابراهیم الجعفری"، وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی در بغداد، تاکید کرد داعش خطری برای همه جهان است. 

وزیر امورخارجه عراق در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: درباره شیخ نمر النمر ما تلاش‌های ویژه ای را برای راضی کردن عربستان سعودی به تغییر تصمیمش و تاخیر آن آغاز کرده‌ایم. من و رئیس جمهور عراق قصد داریم به عربستان سفر کنیم و بدون شک این مسئله را به طور ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد.

الجعفری افزود: شش یادداشت بین عراق و استرالیا در سال 2009 درباره مسایل کشاورزی، تجاری، امنیتی و سیاسی امضا شده بود. استرالیا موضع شرافتمندانه‌ای در نیویورک داشت و خانم وزیر امور خارجه در سخنرانی خود از عراق حمایت و داعش را محکوم کرد و هشدار داد این خطر محدود به مرزهای عراق نیست، بلکه آژیر خطر در مناطق مختلف جهان به صدا درآمده است. ما بر لزوم سرمایه گذاری متقابل تاکید کردیم. استرالیا پیش از این نیم میلیارد دلار به عراق کمک کرده بود و ما از استرالیا غلات و آرد وارد می‌کنیم. حضور استرالیا در عرصه عراق همواره مثبت بوده است. ما از گسترش روابط با این کشور استقبال می‌کنیم. 

وزیر امورخارجه عراق گفت: وزارت امور خارجه عراق در نامه‌ای که برای ریاست شورای امنیت به منظور درخواست کمک کشورهای جهان ارسال کرد، خواستار کمک هوایی به دور از ایجاد پایگاه و حضور نظامی شده بود. ما از حمایت هوایی، ارسال تجهیزات لجستیک، آموزش، تامین اطلاعات در چارچوب مبارزه با تروریسم و نیز از کمک‌های بشردوستانه استقبال می‌کنیم. یک میلیون و صد هزار شهروند عراقی از موصل و دیگر مناطق آواره شدند. با توجه به اینکه داعش زیر ساخت‌های عراق را ویران می‌کند ما از دیگر کشورها خواستیم به عراق برای بازسازی زیرساخت‌ها کمک کنند. 

وی خاطر نشان کرد: ما مسئله ورود نیروهای زمینی خارجی به عراق را خط قرمزی برای خود می‌دانیم، زیرا نگرانی های مهمی در این باره داریم که حاکمیت ملی عراق به خطر بیافتد. 

وزیر امور خارجه استرالیا نیز در نشست خبری مشترک با ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود در بغداد، تاکید کرد عراق با چالش های بزرگی برای رویارویی با گروه های تروریست مانند داعش روبروست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار