معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جذب دو سوم از اعتبارات سال جاری مترو در شش ماهه اخیر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه مراسماختتامیه دوره آموزشی مربیان خانه های کودک سرای محلات شهر تهران که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران و معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در  محل ایوان شمس برگزار شد با بیان این که موضوع خط سفید نمادی از انضباط و وظیفه بخشی به ترافیک است که در جهت افزایش انضباط شهری به آن تأکید شده است افزود: بی انضباطی در رفتارهای ترافیکی از جمله مهم ترین مسائلی است که برنامه‌های متمرکزی در جهت نظم بخشی و ایمنی در راستای آن صورت پذیرفته و خط سفید به عنوان نماد این اقدام ترافیکی با اجرای برنامه‌های مفصل در آینده عملی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که همگام با آموزش کودکان چه آموزش‌هایی برای بزرگسالان در نظر گرفته شده با اشاره به این که این موضوع از مواردی است که مورد غفلت قرار گرفته و هیچ سازمان و ارگانی خود را مسئو ل در این زمینه نمی‌دانداظهار داشت: بحث همین است که مسئولان باید بر آموزش‌های ترافیکی شهروندان اهتمام لازم را داشته باشند و شهرداری تهران امروز تنها پیشگام و پرچم دار موضوع انضباط ترافیکی در شهر است.
 
 
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با عنوان  این که امیدواریم سایر نهادها و سازمان‌ها نیز در جهت عملی نمودن مباحث مرتبط با آموزش‌های ترافیکی اقدامات لازم را به اجرا رسانند تصریح کرد: این امر پسندیده‌آی نیست که کودکان و نوجوانان آموزش دهنده به والدین خود باشند چرا که نه تنها با اصول مبانی تربیتی بلکه با فرهنگ جامعه ما نیز متناسب نیست.

تشکری هاشمی ادامه داد:‌ضمن تأکید بر آموزش کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای نیز با تأکید بر اصلاح رفتار‌های ترافیکی برای همه اقشار و سنین در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که علت تأخیر در نصب پله‌های برقی و رفع عیوب پله های دارای نقص چیست و چرا توجهی به آن نمی‌شود با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 75دستگاه پله برقی نصب شده و بسیاری از پله‌های معیوب نیز رفع نقص شده‌اند اظهار داشت: تنها در یکی از ایستگاه‌ها مشکل رفع نقص حل نشده که البته باید گفت: نصب پله‌های برقی در ایستگاه‌های تازه  تأسیس خط 3 که فاقد پله بودند از مهم‌ترین اقدامات معاونت حمل و نقل در طول چند ماه گذشته بوده ضمن آن  که در خصوص رفع نقص پله‌های خراب نیز با توجه به قرار دادهای منعقد شده با پیمانکاران در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکل مرتفع خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد:‌البته باید در نظر داشت که پله برقی نیز مانند خودرو، موتور سیکلت و سایر تجهیزات و امکانات دچار نقص می‌شود که با توجه به تردد روزانه میلیون‌ها نفر در ایستگاه‌های مترو تهران خرابی این پله‌ها طبیعی است.

تشکری هاشمی گفت: با توجه به قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران این افراد در همان روز خرابی نسبت  به رفع نقص تمامی پله ها اقدام خواهند کرد ضمن این که باید در نظر داشت هرچند خرابی حتی یک پله برقی را نمی‌پذیریم اما وضعیت پله‌ها با توجه به اقدامات صورت پذیرفته نسبت به گذشته بسیار مناسب‌تر است.

وی در ادامه با عنوان این که جز ایستگاه استاد معین تمامی پله‌های دچار نقص فنی در  کمتر از 24ساعت رفع نقص شده و می‌شودافزود:  
علت تأخیر در تعمیر برخی از پله‌ها به دلیل آن است که تعمیرات الکترونیکی این پله‌ها مشکل است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون سهم 50درصدی دولت به شهرداری تهران پرداخت نشده با بیان این که جز مبلغ اندکی از اعتبارات مابقیه آن هنوز اختصاص نیافته است اظهار داشت: با توجه به این که دولت همواره بر حل مشکلات تأکید داشته‌آند انتظار داریم بیش از این زمان را از دست ندهند و اعتبارات را در اختیار شهرداری قرار دهند. 

تشکری هاشمی تأکید کرد: موضوع مهم‌تر از همه ‌آن است که دولت مسیر فاینانس مترو را تسهیل کنند چرا که تا زمانی که امکان استفاده از این فاینانس محقق فراهم نشود تحقق وعده‌های داده شده  به شهروندان امکان پذیر نخواهد شد.
 
*جذب 1500میلیارد تومان از اعتبار سال جاری مترو 

وی ادامه داد:‌البته  این به معنای بی توجهی و کم کاری شهرداری نیست و آن چه به مردم قول داده‌ شده در حال اجراست به طوری که تاکنون موفق به جذب دو سوم از 2هزار میلیارد اختصاص یافته شده به مترو بوده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری  با بیان این که این امر به معنای نفی مسئولیت دولت برای پرداخت سایر اعتبارات و بدهی‌های معوقه به شهرداری نیست افزود: در خصوص ا توبوسرانی نیز با ناوگان خریداری وتولید شده قطعا سرفاصله حرکت  اتوبوس‌ها به کمتر از زمان  فعلی کاهش خواهد یافت.

*تکمیل خط 3مترو تا پایان سال

تشکری  هاشمی با اشاره به این که تکمیل خط سه مترو با هدف اتصال جنوب غرب به شمال شرق تهران با پایان سال محقق خواهد شد اظهار داشت: تکمیل خطوط کامل نشده نیز در همین زمان انجام می‌گیرد  اما باید دانست که تحقق وعده‌های‌ داده شده به شهروندان منوط به اختصاص فاینانس دولت به شهرداری است.

وی  تصریح کرد: موتور سیکلت‌های برقی نیز تا یک ماه یا یک ماه و نیم دیگر  وارد شهر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به رد دوباره کاهش معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال با اشاره به این که  این موضوع نیز بخشی از مشکل است و به عنوان یک مسئله مفهومی مطرح شده اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها را مورد توجه جدی قرار دهند چرا که از نظر تمامی کارشناسان هر خودرویی در طول پنج سال دچار نقص و عیب خواهد شد.
 
تشکری هاشمی با اشاره به این که هنوز مکانیزیمی برای برخورد با افراد فاقد معاینه فنی اجرا نشده افزود: طرحی در  کمیسیون‌ کلان شهر دولت در حال  اجرا  است که با تصویب آن اطلاعات مراکز معاینه فنی با پلیس راهور یکی شده و این امر مانع از عدم مراجعه به مراکز معاینه فنی در زمان مقرر و یا جعل آن خواهد شد.

*هیچ برگه معاینه فنی جعلی از مراکز تهران صادر نشده

وی عنوان کرد: مشکلی در خصوص جعل برگه‌های معاینه فنی در تهران نداشته‌ایم چرا که سیستم معاینه فنی تهران به گونه‌ای است که تا زمانی که تصویر از خودرو گرفته نشود معاینه فنی صورت نمی‌پذیرد و این به معنای عدم صدور برگه‌های معاینه جعل از مراکز تهران است.
 

*دریافت کارت‌های 60درصد  تخفیف ویژه دانشجویان حداکثر 72ساعت پس از ثبت نام اولیه

 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که توزیع کارت‌های تخفیف دار ویژه دانش آموزان چگونه است با بیان این که تمامی دانش آموزان 10تا 17ساله می‌توانند از تخفیفات 60درصدی کارت‌های حمل و نقل و ترافیک برخوردار شوند اظهار داشت: ارائه این کارت‌ها به دانشجویان نیز منوط به ارائه گواهی و تایید شماره دانشجویی از دانشگاه محل تحصیل است.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان می‌توانند حداکثر پس از 72ساعت از ثبت نام و به محض تأیید  شماره دانشجویی کارت خود را دریافت نمایند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار