گودرزی در افتتاحیه المپیاد‌های ورزشی درون‌مدرسه ای گفت

پرداختن به ورزش همگانی رویکرد دولت یازدهم/ مشارکت وزارت ورزش با آموزش و پرورش در اجرایی شدن طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

وزیر ورزش و جوانان گفت:یکی از رویکردهای دولت تدبیر وامید پرداختن به ورزش همگانی و تربیت بدنی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی وزیر آموزش و پرورش ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه المپیاد‌های ورزشی درون‌مدرسه ای که امروز در دبیرستان البرز برگزار شد گفت: جای این نوع فعالیت‌ها در آموزش و پرورش به عنوان یکی از  اصلی‌ترین نظام تعلیم و تربیتی کشور خالی است و جا دارد که این فعالیت‌ها همواره تعمیم پیدا کند به جهت اینکه نسل آینده در این حوزه درحال توقف است.

وی در ادامه افزود:جمعیت دوازده‌و نیم  میلیون دانش‌آموز می‌تواند در این هفته و در تمام طول سال به فعالیت‌های ورزشی بپردازد زیرا که این فعالیتها آنان را در جهت رشد و کمال و آماده سازی برای زندگی یاری می‌کند.

گودرزی ادامه داد: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید پرداختن به ورزشهای همگانی و تربیت بدنی است و بایستی افراد کمی که در جامعه ورزش می‌کنند را افزایش داد زیرا درحال حاضر در کشورهای توسعه یافته بیش از 40 درصد مردم ورزش می‌کنند و در برنامه‌های روزمره خود ورزش را جا دادند. اما متاسفانه در کشور این درصد پایین است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با عنایتی که وزیر آموزش و پرورش به امر ورزش و تعلیم و تربیت از منظر ورزشکار است بتوانیم در این در چند ساله فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ورزش کننده‌ها را افزایش داده تا به دنبال آن نسل شاد سرزنده و قوی داشته باشیم پرداختن به ورزش‌های همگانی از رویکرد دولت تدبیر و امید است.


*مشارکت وزارت ورزش با آموزش و پرورش در اجرایی شدن طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای/ اختصاص نیافتن اعتبار جداگانه در اجرای این طرح

وزیر ورزش وجوانان گفت: درحال حاضر اعتبار جداگانه‌ای در اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اختصاص داده نشده اما درصورت اعلام نیاز آموزش و پرورش به آنان کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه کمکی در اجرای این طرح می‌خواهد انجام دهد گفت: کمکهای مادی و معنوی و برنامه‌ای داریم و فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی نیز موظف هستند در جهت برگزاری این مسابقات به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در ادامه افزود: تفاهم نامه‌ای میان آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان امضا شده که البته تا حدودی این تفاهم‌نامه اجرا گشته و مابقی نیز در طول سال اجرا می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: ادارات کل استانها، فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی موظف به اجرای هر چه بهتر این طرح هستند که درحال حاضر همکاری بین این هیئتها و آموزش و پرورش وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص صحبتهای اخیر رئیس جمهور در تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی مبنی بر اینکه ورزش باید در مدارس و از سنین ابتدایی توسعه پیدا کند افزود: خوشبختانه برنامه ریزان در آموزش و پرورش به خوبی به این موضوع اشراف دارند که البته با توجه به رویکرد اساسی دولت یازدهم در حوزه ورزش تفاهم نامه ای به امضا رسیده که ما خودرا ملزم به رعایت نکات آن می‌دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان از نظر مالی و بودجه‌ای در این طرح‌ مشارکت دارد یا خیر گفت: هیئت‌ها، فدراسیون‌ها و ادارات کل ملزم به همکاری هستند که به طور قطع نیز کمک می‌کنند. اما در حال حاضر اعتبار جداگانه‌ای به صورت خاص اختصاص داده نشده است. در حالی که برحسب نیازهایی که آموزش و پرورش اعلام می‌کند کمک خواهیم کرد.

گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: خروجی ورزش درون مدارس وهمگانی، تقویت ورزش قهرمانی را درآینده به دنبال خواهد داشت و ماهر چقدر در آموزش و پرورش و آموزش عالی در این حوزه سرمایه گذاری کنیم به طور قطع در ورزش قهرمانی نتایج آن را مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تدبیر ، رویکرد ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار