معاون تربیت بدنی وسلامت قم گفت: با وجود ۲۲۰ هزار دانش آموز و ۱۸ هزار معلم در قم پیش بینی شده بیش از ۶۰ هزار نفر در این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور پیدا کنند از همین رو تا کنون بودجه ۱۰۶ میلیون تومانی برای این طرح ابلاغ شده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌مجتبی رمضان بیگی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی، با اشاره به فرارسیدن این مناسبت از 26 مهر تا 2آبان ماه و برنامه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: تربیت بدنی و ورزش در مدارس قدمتی بیش از 100 سال دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ورزش و آموزش و پرورش می‌تواند سبب گرایش جامعه به سمت ورزش شود، افزود: در حال حاضر بیش از 12 میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند از همین رو با رویکرد جدید و با هدف مشارکت بیشتر، ایجاد نهضت داوطلبی در دانش آموزان و پایه گذاری پویایی در مدارس المپیاد ورزشی مدرسه ای را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با هفته تربیت بدنی در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح قریب به 3 میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

رمضان بیگی با بیان اینکه در نخستین روز هفته تربیت بدنی همزمان با 26 مهرماه زنگ المپیاد هم زمان در مدارس استان به صدا در می‌آید، عنوان کرد: این المپیاد در سه رده بین اولیا، مربیان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یک انقلاب درون مدرسه‌ای بوده و شعار امسال ورزش برای همه است.

وی با بیان اینکه استان قم به موازات طرح ملی المپیاد ورزشی بین مدرسه‌ای در 26 مهرماه در دبستان شاهد امیدهای انقلاب به عنوان پایگاه مراسم افتتاحیه این طرح برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دوره از المپیاد ورزشی بین مدرسه‌ای در استان قم 25 درصد دانش اموزان حدود 60 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

رمضان بیگی با بیان اینکه پایان طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اردی بهشت 94 است، تصریح کرد: این المپیاد به ظرفیت‌های فیزیکی هر مدرسه وابسته است هر مدرسه براساس شرایط فیزیکی و توانمندی‌ها درخواست برگزاری مسابقات را می‌دهند و کار‌شناسان تربیت بدنی برمبنای درخواست مجوز صادر می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با تاکید براینکه مسابقات ورزشی این طرح ملی ضابطه‌مند است و مصوبه شورای عالی ورزش کشور را دارد، اظهار کرد: در این طرح ملی همه برنامه‌ها با خود دانش آموزان است و در قالب یک نهضت داوطلبی برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در استان قم 220 هزار دانش آموز داریم از همین رو اگر بتوانیم فرایند ورود افراد به ورزش همگانی را ترویج دهیم خروجی خوبی به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به ورزش قهرمانی عنوان کرد: آموزش و پرورش با هیئت‌های ورزشی استان تعامل گسترده‌ای دارد چرا که کودکان تا جوانی در اختیار اموزش و پرورش هستند فرض مثال تیم دختران بدمینتون در مقطع متوسطه مقام یک کشوری را به دست آورد، دو مدال طلای شنا نیز در مقطع ابتدایی به دست آوردیم و این‌ها فرصت‌هایی است برای ورزش استان.

رمضان بیگی خاطرنشان کرد: قم با وجود 220 هزار دانش آموز و 18 هزار معلم پیش بینی شده بیش از 60 هزار نفر در این المپیاد حضور پیدا کنند از همین رو بودجه 106 میلیون تومانی برای این طرح در نظر گرفته شده است که این بودجه برای مدارسی که در خواست برگزاری مسابقات را دارند هزینه می‌شود.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار