وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب 7.5 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور که امروز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد گفت: سال تحصیلی جدید با 12 میلیون و 800 هزار دانش آموز در 122 هزار مدرسه و با تلاشهای یک میلیون فرهنگی را در حالی آغاز کردیم که به طور یقین شما خیرین در احداث و آماده سازی فضاهایی نقش داشتین و به ما کمک کرده اید تا بتوانیم سال تحصیلی جدید را با قوت آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: آموزش وپرورش در دولت یازدهم با 5 سیاست اصلی ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکز زدایی در آموزش وپرورش، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش وتوسعه مشارکت کار خودرا آغاز کرده است.

فانی با اشاره به اینکه توسعه مشارکت یک سیاست جدی در آموزش و پرورش است اضافه کرد: مشارکت دانش آموزان، معلمین و اولیای دانش‌آموزان می‌تواند دربهسازی آموزش و پرورش کشور موثر باشد. همانطورکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرمایشات خود فرمودند: این تجربه را داریم که هر وقت کاری را به مردم سپرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

اعتماد به مردم، اتکا و کمک گرفتن از آنان می‌تواند در رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی وکشور موثر باشد بنابراین توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یک سیاست جدی و تغییر ناپذیر است که یکی از وارد ترین مشارکت مردم در آموزش و پرورش مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: درحال حاضر روزانه به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هفتمین کلاس درس توسط خیرین ساخته می‌‌شود بیش از 2 میلیون و 100 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کلاس‌هایی مشغول به تحصیل هستند که توسط خیران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه 20 درصد کلاس‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط خیران ساخته شده افزود: اگر میانگین استفاده از یک کلاس درس را 30 سال در نظر بگیریم و در این کلاس درس 30 دانش‌آموز درس بخوانند مجموعا 900 دانش‌آموز از این کلاس درس استفاده خواهند کرد به همین دلیل است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر فرمایشات خود فرمودند که مدرسه سازی صدقه جاریه است.

فانی ادامه داد: فضاهایی که توسط خیرین ساخته شده بانامی که خود آنان مورد نظرشان است نام‌گذاری می‌‌شود و آموزش و پرورش اجازه تغییر کاربری یا نام مدرسه را بدون اذن خیر نخواهد داشت.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارسی که ساخته می‌شوداعم از مدارس دولتی یا مشارکتی نیاز به تعمیر ونگهداری دارد گفت:آموزش و پرورش تلاش می‌کند که در اعتبار سال آینده پیش بینی تعمیر ونگهداری را داشته باشد البته خیران نیز می‌تواننددر این دو حوزه آموزش و پرورش را کمک کنند.

فانی اضافه کرد: تعمیر و نگهداری شاید از منظری مهمتر  از احداث باشد و در خیلی از کشورهای دنیا برای مدرسه سازی این بحث جدی است.

وزیر آموزش و پرورش از پیشنهادی به مجمع خیرین مدرسه ساز خبر داد و افزود: پس از چند سالی که در امر مدرسه سازی تلاش کردیم باید ببینیم آیا می‌توانیم در کنار مدرسه سازی فعالیتهای دیگری را در جامعه دنبال کنیم که از جمله این فعالیت‌ها می‌تواند کمک به اداره مدرسه شبانه روزی یا پرداخت بخشی از هزینه هایی که در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تاثیر دارد باشد.

فانی خاطر نشان کرد: درحال حاضر بیش از 1200 مدرسه خیر ساز با 5 هزار و 700 کلاس درس و بیش از 900 هزار متر مربع زیر بنا در حال احداث است و این نشان دهنده این است که خیرین در سراسر کشور در ارائه خدمات به آموزش و پرورش پر تلاش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار