مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامّتان در دارالمومنین کاشان برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این جشنواره به صورت شفاهی از ساعت صبح 8 تا 12 ظهر روز جمعه(25مهر) در محل هیات علی بن موسی الرضا(ع) در زیارت درب زنجیر واقع در خیابان محتشم کاشان با رقابت خواهران و برادران در دو گروه سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار شد.

محمد مهدی صباغی، رگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان را ویژه اعضای کانو ن های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: این جشنواره در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و اذان برای برادران و سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل ویژه خواهران اجرا شد.

به گفته وی،شرکت کنندگان مسابقات حفظ در گروه سنی زیر 16 سال با حفظ، سه و پنج جز و در گروه سنی 16 تا 30 سال باحفظ 10 و 20 جز و حفظ کامل قرآن به رقابت پرداختند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: 100 نفر در گروه برادران در چهار رشته و 90 نفر در گروه خواهران در این جشنواره شرکت کردند.

صباغی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامّتان در کاشان از ساعت 15 و 30 دقیقه عصر روز جمعه(25مهر) با حضور مسئولان کانون های فرهنگی هنری در استان اصفهان و مسوولان کاشان در محل هیات علی بن موسی الرضا(ع) در زیارت درب زنجیر این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب سه نفر در هر رشته و راه یابی آنها به مرحله استانی جشنواره اظهارداشت:این مراسم با شرکت عمومی شهروندان مکتبی و ولایتمدار کاشانی و اجرای ویژه برنامه های سخنرانی سید رضا واجدی استاد اخلاق و معلم قرآن، اجرای حفظ ، قرائت و ترتیل خوانی نفرات اول این سه رشته، مدیحه سرایی ابو الفضل علی بلندی نفر دوم مسابقات مداحی دانش آموزی کشور و دارنده مقام اول مسابقات قرآنی دانش آموزی استان اصفهان اجرا شد.

به گفته وی،چهار داور از قاریان و حافظان ممتاز و ملی کاشان آقایان محمد ابراهیم بلوچ، عربی، تولیت و توحیدیان و چهار داور خانم از حوزه علمیه این رقابتهای قرآنی را در این شهرستان داوری کردند.

رییس اداره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اظهارداشت: مرحله استانی جشنواره مدهامّتان در 22 آبان ماه و مرحله کشوری آن روزهای نهم تا 12 آذر ماه در استان خوزستان برگزار می شود.

صباغی، برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان در سطح کشور را یادآورشد و گفت: این جشنواره برای دومین سال است که در شهرستان کاشان برگزار شد.

وی در پایان از برگزاری مرحله شهرستانی رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه این جشنواره همزمان با 30 آبان به صورت کتبی در کاشان خبر داد و گفت: تا کنون 25 نفر در این رشته ثبت نام کرده اند و مابقی علاقه مندان تا پایان هفته آینده فرصت ثبت نام دارند.
به گفته وی،مرحله شهرستانی رشته تفسیر این جشنواره نیز با حضور ائمه جماعت کانون ها همزمان با 23 آبان ماه در کاشان برگزار می شود که در این رشته نیز تا کنون 2 نفر ثبت نام کرده اند

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.