آسیب دیدن جدی محیط زیست با عدم رعایت استاندارد/ بهینه سازی مصرف انرژی گامی جهت حفاظت از محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عدم توجه به استاندارد و مقررات و ضعف نظارت بر آنها صدمات فراوانی را به محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در همایش استاندارد و محیط زیست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارتقای سطح استاندارد موجب بهبود قطع شاخص‌های زندگی در کشور می‌شود از این رو ارتقاء سطح استاندارد بر زندگی انسان‌ها تاثیر گذار است.

ابتکار با اشاره به اهمیت ویژه محیط زیست بر زندگی انسان‌ها بیان داشت: عدم توجه به استاندارد و مقررات و ضعف نظارت بر آن‌ها آسیب های جدی را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی در ادامه درباره همکاری سایر ارگان ها با یکدیگر افزود: اگر سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد همراه با سایر ارگانها با یکدیگر همکاری کنند ضعف در محیط زیست بر طرف می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مصرف انرژی به عنوان یکی از مبحث‌های مهم بین سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست اظهار داشت: تولید انرژی برق که با سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود موجب آلودگی هوا و بروز گازهای گلخانه ای می‌شود که این امر گرم شدن کره زمین را به همراه داردپس می‌توان گفت رعایت استاندارد برای مصرف انرژی برق می‌تواند کمک ویژه‌ای به محیط زیست کند.

وی با تاکید بر نظارت سختگیرانه‌تر مسئولان از سرمایه تولیدکننده تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان به هنگام تولیدشاخص‌های استاندارد را رعایت کنند و مسئولین مربوطه به طور مناسب برآنها نظارت داشته باشند به طور حتم  گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا می‌کنند.

ابتکار با اشاره به نحوه ناصحیح مصرف انرژی در ایران گفت:متاسفانه در ایران انرژی به طور صحیح مصرف نمی‌شود و برای فرهنگسازی صحیح باید تلاش بسیار کرد و حفاظت از محیط زیست موضوع بسیار کلیدی و کاربردی است که در سیاست گذاری‌های ملی دارای اهمیت ویژه است.

ابتکار با اشاره به دیدگاه ویژه رئیس جمهور به مسائل مربوط به محیط زیست بیان داشت: نگاه ویژه شخص رئیس جمهور به طور حتم در  ارتقاء شاخص‌ها و بهبود شرایط محیط زیست کشور تاثیر گذار است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد گفت: تفاهم نامه‌ای با همت سازمان استاندارد و محیط زیست تنظیم شده است که زمینه کار مشترک بین دو دستگاه را به وجود می‌آورد،ما تلاش می‌کنیم تا در راستای این تفاهم نامه کارهای مفیدی انجام دهیم.


گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم نامه‌ای بین سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد به امضا رسید و ابتکار از سازمان های مردم نهاد و دانشگاهیان دعوت به همکاری کرد و از رسانه‌ها به دلیل نقش موثری که در انتقال پیام دارند تشکر ویژه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار