این دومین بار متوالی است که یک فیلم آغازگر هر دو جشنواره فیلم "ونیز" و "مورلیا" بوده است.

به گزارشخبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛جشنواره بین المللی فیلم "مورلیا" همواره بستر مناسبی برای نمایش استعداد‌های فیلمسازان مکزیکی بوده است.
 
این جشنواره از هجدهم اوکتبر امسال و با نمایش فیلم "مرد پرنده‌ای" آغاز خواهد شد.کارگردان این فیلم "آلخاندرو گونزالز ایناریتو" است.
 
این دومین بار متوالی است که فیلم‌های آغازگر این جشنواره و جشنواره "ونیز" یکی شده است. سال گذشته فیلم "جاذبه" ساخت‌ی "آلفونسو کارون" در روز اول این دو جشنواره به نمایش در آمد.
 
"دانیلا مایکل"، برگزار کننده خلاق این جشنواره، اصلا نگران اتفاق‌های جشنواره "ونیز" نیست. او از این قضیه که این جشنواره بستر مناسبی برای ظهور استعداد‌های ناب فیلم سازی "مکزیک" و ادغام آن با صنعت فیلم "هالیوود" است، ابرازر خرسندی کرده است.
 
"ایناریتو" در مراسم افتتاحیه‌ی این جشنواره به روی سن خواهد آمد. سال گذشته از "آلفونسو کارون" کارگردان "جاذبه" نیز قدردانی به عمل آمد.
 
"دنیلا مایکل" به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم این نکته مهمی باشد که ما به مهمترین میعاد گاه فیلم سازان "مکزیک" تبدیل شده‌ایم. این جشنواره 18 تا26 اوکتبر در "میچوآکان" برگزار خواهد شد.
 
در دوازدهمین سال برگزاری این جشنواره یک کنفرانس مطبوعاتی با "کریس دان" رئیس "ام پی ای ای" نیز برگزار خواهد شد. تقریبا 200 فیلم برای نمایش در این جشنواره آماده شده است.
 
"مایکل" گفت: ما همیشه در تلاش بودیم تا این جشنواره را برگزار کنیم اما هرگز به بازاریابی آن فکر و توجه نکرده بودیم. این فکر به نظرم رسید که با نمایش فیلم‌های بین المللی این جشنواره را از حالت بومی بودن خارج کنیم.
 
در "مورلیا" امسال "کارلو چاتریان" کارگردان هنری "لوکار نو" به عنوان داور در این جشنواره حضور خواهد داشت.
 
"جولیت بینوش" نیز به عنوان "میهمان افتخاری برای نمایش فیلم "ابرهای سیلس ماریا" ساخته‌ی "اولیویر آسایاس" حاضر خواهد بود. از دیگر فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد، می‌توان به "خدای سفید" ساخته "کورنل موند روزو" و "عجایب" ساخته "آلیس رور واچر" اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، مورلیا ، ونیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار