قالیباف:

داعش و سلفی‌ها در صددند خشونت را به اسلام نسبت دهند /امروز افتخار ما این است که تهران مرکز سیاسی جهان تشیع است

شهردار تهران گفت: در شرایطی که داعش و سلفی ها با رفتارشان درصددند که خشونت را به اسلام نسبت دهند باید در محرم امسال به طور ویژه عقلانیت، شهامت در فرهنگ اسلام، تشیع به نمایش برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمد باقر قالیباف شهردار تهران در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب که بیش از ظهر امروز با حضور برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در محل بوستان ولایت برگزار شد گفت:من تشکر می‌کنم و به همه عزیزان خدا قوت می‌گویم چرا که باید در نظر داشت در این چهار سالی که گذشت یکی از نکاتی که مرتب عنوان شد واگذاری تجهیزات آشپزخانه‌ای، اقلام غذایی و پخت و پز بوده که هر چند همه اینها مهم است اما باید به ارتقای محتوی فرهنگی و به کارگیری ایده های نو و طراحی‌های جدید در جهت غنا بخشیدن به فرهنگ عاشورا و بصیرت افزایی توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه محتوی محصولات فرهنگی ارائه شده در این نمایشگاه قابل مقایسه با چهار سال گذشته نیست افزود: استفاده از نیروهای جوان متعهد و خلاق در هر سال سبب عمق بخشی به ارتقاء محتوا، زیبایی و نحوه ارائه کار در بخشهای مختلف شده و اگر عمر ما هم کفاف ندهد در سالیان دور زمانی که مردم وارد  هیئات مذهبی تهران شوند ببینند که مجموعه‌ شعارهای نوشته شده در سیاهی هایی که متناسب با این ایام برافراشته می‌‌شود بسیار عمیق و اثر گذار است که لازم است در این خصوص از دست اندر کاران و عوامل موثر درجهت ارتقا بخشی محتوای فرهنگی تشکر کنم.

قالیباف با بیان خلاصه نشدن نمایشگاه عطر سیب تنها در 10 روز محرم تصریح کرد: تداوم این نمایشگاه به معنای افزودن یک تشکیلات دیگر نیست بلکه به این جهت است که در ایام مذهبی سال مثل محرم، صفر و دهه فاطمیه بتوانیم از تولیدات فرهنگی آن به طور ویژه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر کاری که درتهران اجرا می‌شود نظیر آن را دیر یا زود در شهرهای دیگر کشور شاهد خواهیم بود افزود:نباید نگران اجرا و الگو برداری این قبیل اقدامات در شهرهای دیگر باشیم چرا که باید دغدغه ما تنها توجه به این مساله باشد که اقدامات غیر اصولی ما سبب نشود که در شهرهای دیگر با اشتباه همراه شود.

شهردار تهران، ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ ما آن است که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم به طوری که بسیاری از حرف‌هایی که در ارتباط با واقعه عاشورا شنیده‌ایم و یا یاد‌داشت‌هایی که دیده‌ و یا خوانده‌ایم و یا آثاری که در طول تاریخ کشورمان به تصویر کشیده شد برگرفته از واقعه عاشورا بوده است.

قالیباف با اشاره به اینکه در حقیقت پیروزی عاشورا پیروزی سپاه عقل بر جهل، عقل بر ظلم، امانت بر خیانت، حکومت اسلامی بر تاریخ و خون بر شمشیر و به فراموشی سپردن همه قدرت‌های پوشالی است اظهار داشت: هر چند از بعد عددی دنیا را از تجهیزات و امکانات پر می‌کنند اما باید در نظر داشت: اوج فداکاری و اخلاص در عاشوراست و انقلاب اسلامی ما نیز ریشه در فرهنگ عاشورا نهضت امام حسین دارد.

وی بابیان کمرنگی فرهنگ عاشورا  تصریح کرد:البته باید در نظر داشت قیام 15 خرداد سال 42 به برکت و پیروزی انقلاب اسلامی به برکت این محرم و صفر بوده چرا که اگر امکانات مناسب در زمان جنگ نبود اما اخلاص  گذشت و فداکاری در میان نیروها به پیروی از فرهنگ عاشورا به عنوان مهمترین عامل سبب این پیروزی شد و افرادی که از هیچ آموزش نظامی برخوردار نبودند بی آنکه در هیچ دانشگاهی تحصیل کرده و با هیچ تئوری آشنا باشند درکوتاه‌ترین زمان ممکن به اوج خود در این زمینه‌ها رسیده اند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز نباید از سر و صدای دشمنان مستکبر و ظالم ترسید و جا خالی کرد اظهار داشت: مخصوصا در امسال که روز عاشورا مصادف با 13 آبان به عنوان روز مبارزه با آمریکا و ظلم است به طور روشن و واضح هیئات مذهبی سراسر کشور باید شعار مبارزه با ظلم را که در حقیقت شعار روز عاشورا ست یکپارچه بیان دارند و محکومیت آنها تنها به صورت تجمع در مقابل لانه استکبار محدود نشود.

شهردار تهران ادامه داد در شرایطی در خاورمیانه افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که خشونت را به اسلام نسبت دهند و داعش و سلفی‌ها از این دسته‌اند باید امسال به طور ویژه عقلانیت شهامت و فداکاری در فرهنگ اسلام و تشیع به نمایش برسد.

وی در با عنوان اینکه امروز افتخار ما این است که تهران مرکز سیاسی جهان تشیع است خاطر نشان کرد: به طور ویژه در شرایطی که در منطقه و  دنیا حاکم است این فرهنگ نجات بخش امروز جوامع بوده و باید به دنیا گفت روز عاشورا تنها متعلق به مسلمین نیست بلکه متعلق به همه انسان‌های آزاده در دنیا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار