شهر ناغان از توابع شهرستان کیار به عنوان قطب تولید محصول انگور در استان چهارمحال و بختیاری، با 650 هکتار تاکستان، بیش از 12 درصد از سطح تاکستان های این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر باغبانی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره «یاقوت ناغان» به عنوان نخستین جشنواره استانی انگور استان چهارمحال و بختیاری در شهر ناغان از توابع شهرستان کیار گفت: از پنج هزار و 247 هکتار وسعت تاکستان های این استان، یک هزار و 664 هکتار آن در شهرستان کیار و از این میزان نیز 650 هکتار آن در شهر ناغان قرار دارد.
سید طاهر نوربخش افزود: شهر ناغان بیشترین میزان تاکستان های استان را در خود جای داده و انگور این شهر با کیفیت ترین محصول انگور چهارمحال و بختیاری است، به همین دلیل در زمینه صنایع تبدیلی برای استفاده بهینه از محصول انگور ناغان باید برنامه ریزی ویژه صورت گیرد.
وی، اصلاح باغات و استفاده گونه های پیش رس و مقاوم در برار سرما را از اقداماتی دانست که کشاورزان باغدار ناغانی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
نخستین جشنواره انگور استان چهارمحال و بختیاری، با عنوان « یاقوت ناغان » با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان کیار در شهر ناغان برگزار شد.
شهر ناغان از توابع شهرستان کیار با 650 هکتار تاکستان، بیشترین سطح باغات انگور و رتبه اول استان چهارمحال و بختیاری در تولید انگور را دارد.
شهرستان کیار، با 56 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر شلمزار ) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.