مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از مداوای 6 گونه آسیب‌دیده اعم از پستاندار و پرنده طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی با بیان اینکه آمبولانس امداد و نجات بی‌وقفه و شبانه‌روزی در حال فعالیت است، گفت: در فاصله زمانی کمتر از یک ماه از افتتاح و راه‌اندازی نخستین آمبولانس امداد و نجات حیات وحش در سیستان و بلوچستان هفت گونه آسیب دیده اعم از پستاندار و پرنده مورد مداوا و انتقال به مراکز درمانی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: دقیقا در روز افتتاح اولین آمبولانس امداد و نجات یک بهله عقاب سارگپه که از ناحیه بال دچار آسیب شده بود توسط آمبولانس نجات یافت و به مراکز درمانی دامپزشکی منتقل شد و پس از مداوا در دامان طبیعت رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آمبولانس در این مدت زمان کوتاه کارنامه‌ای پرکار و مناسب داشته است و لزوم چنین خدمتی به طبیعت و حیات وحش بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آمبولانس در بازه زمانی کمی بیشتر از چهار هفته 2 بهله عقاب، یک راس جبیر، یک قطعه بوتیمار، یک قطعه حاجی‌لک‌لک و یک بهله کورکور سیاه را که همه به صورت زخمی در گشت‌های یگان در طبیعت و اطراف شهرها مشاهده و یا از طریق اطلاع‌رسانی مردم کشف و مشاهده شده‌اند را به مراکز درمانی دامپزشکی انتقال داده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.