الجزیره خبر از ترور فرمانده کمیته های مردمی در منطقه "عند" استان لحج یمن داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که "شیخ صالح هبوب الصبیحی" فرمانده کمیته های مردمی در منطقه "عند" در استان لحج یمن ترور شد.

این شبکه به نقل از منابع محلی نقل کرده است که: تعدادی از افراد مسلح که احتمال می‌رود از القاعده بوده باشند فرمانده کمیته های مردمی منطقه "عند" استان لحج را همراه با 3 تن از همراهانش بوسیله هدف قرار دادن خودروی آنها در منطقه "الحسینی" در استان لحج ترور کردند که جنازه این افراد بطور کامل پس از آتش گرفتن خودروی آنها سوخته شد.

الجزیره همچنین به نقل از"سعید ثابت" مدیر دفتر الجزیره نقل می کند که وی  گفته: شیخ صبیحی شخصیتی اجتماعی و دارای جایگاهی بلند در استان لحج بود و از افراد مورد احترام قبیله صبیحه به شمار می‌رفت و کمیته ای مردمی را در مبارزه با القاعده رهبری می‌کرد.

وی گفت: تحرکات شیخ صبیحی ممکن است، گروه القاعده را در منطقه عند که بزرگترین پایگاه نظامی القاعده در یمن در آن قرار دارد خشمگین و ناراحت کرده بوده است و باعث گردیده تا آنها دست به ترور وی بزنند؛ خصوصا اینکه کمیته های مردمی به ارتش در بیرون راندن القاعده از استان أبین در جنوب یمن پیشتر کمک کرده بودند.

از سوی دیگر درباره تحولات یمن، الجزیره به نقل از خبرنگار گزارش داد که مسلحان انصار الله توانستند به شهر رداع در استان بیضاء در مرکز یمن به دون مقاومت از سوی ارتش مسلط گردند و اقدام به مستقر ساختن خودروهای نظامی در خیابانهای این شهر بکنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار