رئیس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد

امکانات زیربنایی برای به کارگیری نخبگان در دانشگاه نداریم

در کشور از نخبگان علمی به عنوان اعضای هیئت علمی بهره کافی می‌بریم اما در داخل دانشگاه امکانات لازم زیر بنایی کافی برای به کارگیری نخبگان نداریم.

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: باید از نخبگان ما حمایت‌های خوبی صورت بگیرد تا بتوانیم از حداکثر استعدادهای آن‌ها بهره کافی ببریم. 

وی افزود: نکته مهمی که به نگه داشتن نخبگان یک کشور کمک می‌کند، ایجاد انگیزه برای آن‌ها است. به عنوان مثال نخبه‌ای علاقه‌مند به ادامه تحصیل در داخل کشور است ولی در کشور و دانشگاه مورد نظر او این امکانات برایش مزاحم نیست. بنابراین نخبه ترجیح می‌دهد تحصیل خود را در خارج از کشور ادامه دهد، درست است که در کشور ما از این عزیزان به عنوان هیئت علمی دانشگاه بهره می‌بریم و در این راستا امکانات کافی داریم اما در داخل دانشگاه امکانات لازم زیر بنایی کافی برای به کار گیری نخبگان نداریم. 

فتوحی اذعان داشت: بنابراین باید بنیاد علمی نخبگان و یا ارگانهای دیگر در جهت فعالیت‌های بیشتر و دادن امکانات زیر ساختی بیشتر به دانشگاه کمک کنند، خوشبختانه در داخل کشور از نظر نیروی انسانی و اساتید مشکلی در دانشگاه‌های تراز اول نداریم اما آن چیزی که باید به آن توجه کرد این است که آیا زیر ساخت‌ها و امکانات آموزشی و پژوهشی داریم که بتوانیم آن‌ها را حفظ کنیم یا خیر. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار