"محمدرضا بهرامی" سفیر ایران در دیدار رئیس‌جمهور افغانستان از آمادگی ایران برای تکمیل پروژه خط ‌آهن هرات خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر ریاست جمهوری افغانستان، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در دیدار با رئیس جمهور افغانستان از آمادگی ایران برای تکمیل پروژه خط‌آهن «خواف-هرات» خبر داد.
 
محمدرضا بهرامى بعد از ظهر دیروز در دیدار با اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان افزود: ایران جهت افزایش ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی با افغانستان همکاری خواهد کرد.
 
سفیر ایران در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و ثبات در افغانستان بوده و در این راستا، برای افغانستان آرزوی موفقیت دارد.
 
وی تأکید کرد: کشورش روابط پایداری با افغانستان دارد و آماده همکاری با این کشور است.
 
در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد بهرامی پیام تبریک رئیس جمهور کشورمان را به اشرف غنی احمدزی تقدیم نمود.
 
احمدزى نیز در مقابل از کمک‌های ایران به افغانستان سپاسگزاری نمود و مناسبات میان 2 کشور را تاریخی خوانده و اظهار داشت: این روابط، همیشه بر اساس احترام متقابل استوار خواهد بود.
 
وی در ادامه ضمن تشکر از پیام تبریک حسن روحانی گفت: روابط با کشورهای دیگر، هیچگاه بر روابط میان افغانستان و ایران تأثیر نخواهد گذاشت.
 
خط‌آهن خواف-هرات، 130 کلیومتر طول دارد که 70 کیلومتر آن در داخل خاک ایران و 60 کیلومتر آن در خاک افغانستان امتداد دارد و با تکمیل این پروژه، افغانستان برای اولین بار دارای خط‌آهنی میشود که از طریق آن به ترکیه، اروپا و بندرهای ایران در خلیج فارس وصل می‌شود.
 
بخش افغانستانی پروژه خط آهن خواف-هرات که از مرز ایران به طول حدود 60 کیلومتر تا «غوریان» هرات امتداد می یابد، در اردیبهشت سال 1386 با هزینه 75 میلیون دلار کمک بلاعوض ایران آغاز شد و قرار بود در بهار سال 1388 به بهره‌برداری برسد ولی تا کنون به دلیل برخی مشکلات تکمیل نشده است.
 
به گفته تجار و سرمایه‌گذاران افغان تکمیل این پروژه حیاتی تأثیر بسزایی در سهولت ترانزیت و حمل و نقل کالا در افغانستان خواهد داشت.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار