"ژنرال لوید آوستین "رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد اولویت اصلی در عملیات ضد داعش عراق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛  ژنرال لوید آوستین در کنفرانس خبری در مقر پنتاگون در واشنگتن درباره عملیات علیه داعش گفت: به همراه شرکایمان در ائتلاف، ما عمدا و ضرورتا توانمندیهای خاصی از داعش را به منظور تضعیف توانایی دشمن برای فرماندهی نیروهایش و کاستن از توان رزمی آنها و همچنین کاستن از توان این گروه برای حفظ بقای خود هدف قرار می دهیم. برای مثال تجهیزات ارتباطاتی و سخت افزاری داعش را هدف قرار داده ایم. ما همچنین مراکز فرماندهی آنها را هدف قرار داده ایم. ما خودروهای زرهی را که آنها از ارتش عراق ربوده بودند، هدف قرار دادیم. ما همچنین همه پالایشگاههایی را که هم اکنون تحت کنترل داعش است هدف قرار دادیم.

 داعش درآمد قابل توجهی از تولید نفت کسب می کند. ما با هدف قرار دادن این تاسیسات توانایی داعش را برای ایجاد درآمد و سوخت لازم برای پیشبرد عملیات و حملاتشان کم کرده ایم. ما تاثیرات حملاتمان را در تغییر رفتار دشمن دیده ایم و متوجه شده ایم این حملات باعث کاهش توانایی داعش شده و آزادی عمل آنها را محدود کرده است. برای مثال ما دیگر نمی بینیم که آنها با کاروانهای بزرگی حرکت کنند. اکنون آنها بیشتر با خودروهای غیرنظامی و در گروههای کوچکتر رفت و آمد می کنند به همین علت آنها دیگر نمی توانند تجمع بزرگی از نیروها را داشته باشند و عملا توان رزمی آنها کاهش چشمگیری یافته است. آنها همچنین روش های ارتباطاتی خود را با یکدیگر تغییر داده اند و تا حدودی هماهنگی کارهایشان دشوارتر شده است. وی افزود: البته ما در حملات هوایی علیه داعش بسیار دقیق و با احتیاط عمل کرده ایم زیرا نمی خواهیم خسارات و تلفات غیرضروری ایجاد شود. اگر در حملات ما غیرنظامیان بیگناه زیادی به ویژه در مناطق سنی نشین کشته شده بود، اکنون شرایط برای ما متفاوت بود و کارمان بسیار دشوار می شد اما به علت اینکه ما کارمان را به درستی انجام داده ایم توانسته ایم از حمایت شرکای سنی عرب در منطقه برخوردار باشیم و به همراه یکدیگر در این کار پیشرفت می کنیم.

وی ادامه داد: باید تاکید کنم حملات هوایی که ما انجام می دهیم فقط یکی از عناصر مبارزه با داعش و در نهایت نابودی این گروه است. ارتش آمریکا در عین حال به تلاش گسترده تر دولت که هم اکنون در جریان است کمک می کند. ارتش آمریکا علاوه بر کمک به مقابله با داعش و کاهش تدریجی توانمندی این گروه که هم اکنون در حال انجام آن هستیم، ما همچنین گامهای ضروری را برای کمک به عراقی ها برای تامین امنیت مرزها و تقویت و سازماندهی مجدد نیروهای امنیتی خود بر می داریم. دوباره تاکید می کنم، عراق تمرکز اصلی ما در این مبارزه است و باید همین طور هم باشد. کارهایی که ما هم اکنون در سوریه انجام می دهیم اساسا برای بهبود اوضاع در عراق است. هر زمان که عراقی ها خودشان بتوانند اوضاع را در داخل کشورشان بهتر مدیریت کنند و کنترل مرزهای خود را دوباره به دست آورند، این مسئله کمک خواهد کرد تا مشکل بیشتر محلی و داخلی شود. مطمئنا این کار کمک خواهد کرد تا آزادی حرکت داعش و به ویژه توانایی این گروه برای اعزام نیروی پشتیبانی از سوریه به داخل عراق محدودتر شود. قطعا داعش نمی خواهد این اتفاق بیفتد اما ما همچنان به عملیات خود در مناطق مختلف ادامه می دهیم. در بخش هایی از سوریه آنها به ویژه دنبال منحرف کردن توجهات و مجبور کردن ما به پاسخی عملیاتی هستند که نیاز به جابجایی تجهیزات و توانمندیها و دور شدن از اولویت اصلی ما دارد. بنابراین ما باید خیلی حواسمان جمع باشد و روی هدف اصلی تمرکز کنیم و رویکردی منظم داشته باشیم. مهمتر از همه اینکه باید صبر استراتژیک خود را در مسیر رو به جلو حفظ کنیم.

مبارزه برای نابودی داعش زمان می برد. ممکن در این مسیر شکست ها و عقب نشینی هایی را به ویژه در مراحل اولیه تجربه کنیم زیرا ما هم اکنون رهبری نیرویی را بر عهده داریم که فعالانه برای احیای توانمندیهای خود پس از سالها بی توجهی و رهبری ضعیف تلاش می کند. ما با اقدامات خود و تقویت تلاش های شرکایمان قصد داریم داعش را شکست دهیم و در نهایت نابود کنیم. و مهمتر اینکه ما می خواهیم شرایط در عراق و سوریه را طوری تغییر دهیم که آنچه اکنون اتفاق می افتد در آینده تکرار نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار