سریال ناکامی رده‌های ملی فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و تیم ملی فوتبال جوانان هم بعد از تیم ملی نوجوانان و امید، از رقابت‌های قهرمانی زیر 19 آسیا 2014 میانمار حذف شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی جوانان با هدایت علی دوستی‌مهر با دو شکست و یک برد از رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال آسیا، حذف شد تا سریال ناکامی‌های فوتبال در دره‌های پایه کامل شود.
 
به هر حال کارشناسان به جای این که مقطعی و مورد به مورد موضوع حذف تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های پایه را بررسی کنند، بهتر است به موضوع کلان مسئله نگاه کنند که چه جریانی است که از مدت‌ها پیش دامن تیم‌های نوجوانان و امید و الآن جوانان را گرفته است.
 
اگر نتایج تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید را به صورت منسجمی ترسیم کنیم آن وقت به یک نظر کلی می‌رسیم که یک روند نزولی در درون فوتبال ملی اتفاق افتاده است که باید آسیب‌شناسی شود.
 
روند نزولی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید به چند عامل بستگی دارد: 1- سوء مدیریت 2- مربیان 3- هزینه اندک صرف شده برخی باشگاه‌ها در رده‌های پایه 4- استعدادهای واقعی راهی به تیم ملی ندارند.
5- نفرات موجود در تیم‌های ملی همه پتانسیل فوتبال ما نیستند. به هر حال برای پی بردن به پاسخ ناکامی تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های پایه باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد.
 
آیا تربیت مربی در کشور دچار مشکل است؟ کمیته آموزش مربیان به طور تخصصی آموزش می‌دهند یا نه؟ بازیکنان آموزش دیده اشکالات اساسی برای بازی کردن دارند. آیا دانش فنی بازیکنان دچار اشکالاتی است؟
خلاصه نیاز به آسیب‌شناسی عمیق، منطقی و علمی در این مقطع کنونی احساس می‌شود.

مسئولان کمیته باید آسیب‌شناسی کنند و همچنین تغییرات در همه‌ی عناصر تشکیل‌دهنده فوتبال باید انجام شود.
 
به هر حال باید دید سریال ناکامی فوتبال کشورمان با نتایج ضعیف تیم ملی بزرگسال در جام ملت‌های آسیا حاصل می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
انصافا بیاین فوتبال رو تعطیل کنید حداقل دولت کلا دخالت نکند ماتیم ملی نمی خواهیم
آخرین اخبار