رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در یک صد سال اخیر بیش از دو هزار و 134 نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست داده اند که به طور میانگین سالانه 10 نفر در سقوط هواپیما کشته شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛مجیدی در این همایش گفت: مدیریت بحران کار بسیار سخت و پیچیده ای است که بدون شک از جنگ نظامی سخت تر است و اگر مدیران و مسئولان و استاندار آموزش لازم را ندیده باشندحتی یک حادثه می تواند بحرانی شود و پیامدهای ناگواری داشته باشد.

وی افزود: آموزش در مدیریت بحران اجتناب ناپذیر است و همه باید یاد بگیریم چگونه می توان التهاب جامعه را کاهش داد و آسیب ها را به حداقل رساند.

مجیدی بیان کرد: مدیریت بحران در حوادث مختلف با یکدیگر فرق می کند و هیچ حادثه یکسانی نداریم و سقوط هواپیما در قزوین با حادثه هوایی در تهران فرق دارد و هر کدام تجربه خود را دارد لذا باید با آموزش های تخصصی بنیه علمی و تخصصی مسئولان مدیریت بحران را بالا ببریم.

رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: متاسفانه در مدیریت بحران مشکل داریم و هنوز مسئولان باور نکرده اند هر لحظه ممکن است حادثه ای اعم از زلزله، خشکسالی، سیل، سوانح جاده ای و هوایی در کشور رخ دهد لذا نتوانسته اند این اهمیت را به مردم هم منتقل کنند اما ضروری است یادبگیریم چگونه باید برای مقابله با آن آماده باشیم.

وی افزود: مردم ژاپن کاملا با حوادث طبیعی آشنا هستند و ساخت و ساز آنها هم با درک این شرایط صورت می گیرد و هرگز نگران آسیب های زلزله نیستند و با کمترین خسارت این حوادث را پشت سرمی گذارند اما در کشور ما کمتر ساختمانی در برابر زلزله مقاومت لازم را دارد چون هنوز در مقابله با این بحران جدی نیستیم.


انتهاي پيام/ش

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.