معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه 3، از احداث 3 پهلوگاه تاکسی در محدوده میدان ونک و روان سازی بار ترافیکی و کاهش ازدحام مسافران در این میدان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهرداری منطقه 3، علی فغانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 با اشاره به این مطلب، افزود: این پهلوگاه‌ها به منظور  ساماندهی توقف تاکسی ها و روان سازی ترافیک خیابان ولی عصر در3  محل از این خیابان واقع در ضلع شمال و جنوب میدان ونک و با نصب پل فلزی برروی نهر عریض احداث شده است .
 
وی با اشاره به اینکه احداث پهلوگاه در محل ایستگاه های حمل و نقل عمومی در معابر اصلی شهر تهران یکی از رویکردهای اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور افزایش ظرفیت تردد معابر است افزود: در این راستا توقف تاکسی ها و اتوبوس ها در پهلوگاه و خارج از فضای مفید سواره روی معبر هیچگونه تاخیری به جریان ترافیک عبوری تحمیل نمی کند که این امر ضمن افزایش حجم ترددخودروها  موجبات ایمنی و آسایش مسافرین حین سوار و پیاده شدن را نیزفراهم می آورد.
 
معاون شهردار منطقه 3 در ادامه تصریح کرد: خیابان ولیعصر به عنوان یکی از  معابر اصلی شهر تهران ، علی رغم اینکه  از ظرفیت محدودی برخوردار است هر روز پذیرای حجم قابل توجهی از خودروها بوده ،  که این محدودیت در محل تقاطع های اصلی مانند میدان ونک بیشتر محسوس است.
 
فغانی بیان داشت: براساس مطالعات انجام شده در معاونت حمل و نقل وترافیک منطقه یکی از دلایل کندی کشش و توقف های متعدد جریان ترافیک در خیابان ولیعصر محدوده میدان ونک وجود ایستگاه های تاکسی در حاشیه سواره رو و توقف تاکسیها در متن خیابان است که در پاره ای از اوقات این امر موجب اشغال یک خط عبوری از معبر می شود.
 
 وی ادامه داد: همچنین با انجام بازدید و بررسی های میدانی مشاهده شد به دلیل بعد مسافت پیاده روی از میدان ونک تا ایستگاه تاکسی مجاور واقع در  بن بست "صیرفی" مسافرین رغبتی به استفاده از تاکسی نداشته و با ازدحام در ابتدای خیابان ولیعصر از خودروهای مسافربر شخصی استفاده و مشکلات موجود را دو چندان می نمایند.
 
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه 3، اظهار داشت: با مطالعه  برروی عملکرد ایستگاههای تاکسی موجود و شناخت کاستی ها و همچنین نیازهای مسافرین خطوط تاکسی مذکور، احداث پهلوگاه برروی نهر عریض خیابان ولیعصردر ضلع جنوبی میدان و امتداد پهلوگاه ضلع شمالی میدان  با نصب پل فلزی و هدایت تاکسی ها بداخل پهلوگاه بعنوان راهکار مناسب تشخیص داده و نسبت به طراحی و اجرای پهلوگاهها متناسب با ناوگان خطوط فعال اقدام شد.
 
 وی در خاتمه ابراز امیدوار ی کرد: خوشبختانه با اجرای طرح مذکور و همکاری رانندگان زحمتکش تاکسی،در حال حاضرمزاحمت تاکسی های متوقف در ایستگاهها کاملا مرتفع شده  و روانی تردد جریان ترافیک درخیابان ولیعصر مشهود است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پهلوگاه ، تاکسی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نریمانی
۱۶:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
لطفا درخصوص حمل و نقل شهروندان توسط شرکت واحد از نیایش به شهران تسریع گردد چرا یک ساعت باید منتظر ون بمانیم .مسافر بر های شخصی هم مسافر بین راهی سوار نمی کنند .حاضریم کرایه 1000تومانی که برخی مواقع خیلی شلوغ در عصرها توسط شرکت واحد اتوبوس می ایدپرداخت کنیم
آخرین اخبار