علی رغم ابهامات موجود در موضع حقیقی ترکیه، ولی روشن است که هنوز از طرفداری و حمایت داعش دست نکشیده و بلکه اولویت ها و شروط خود را هم پنهان نمی دارد؛ جهان با این نمایش خنده آور و البته مصیبت بار که در منطقه جریان دارد، به کدام سمت پیش می رود؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "البعث"؛ کشورهای عضو ائتلاف با فرماندهان نظامی برای یافتن استراتژی مقابله با داعش، در آمریکا گرد هم جمع شده اند؛ ترکیه نیز در این نشست با کمترین فرمانده نظامی حاضر خواهد شد!! 

علی رغم ابهامات موجود در موضع حقیقی ترکیه، ولی روشن است که هنوز از طرفداری و حمایت داعش دست نکشیده و بلکه اولویت ها و شروط خود را هم پنهان نمی دارد:
اولا، کردها؛ دیروز، ترکیه بر مواضع حزب کارگر کردستان، پس از چند روز از اجازه ندادن به مبارزان کرد برای دفاع از شهر کوبانی علیه هجوم داعش، حمله کرد؛ علاوه براین، ده ها تن از تظاهر کنندگاه کرد در تکیه که خواستار تغییر سیاست حزب عدالت و توسعه شده بودند کشته شدند؛! ترکیه، پس از نشست واشنگتن تغییر کرده و در حمله به داعش در کوبانی شرکت می کند؛ بویژه در مقابل اخباری که متذکر می شود، هجوم تروریست ها در مقابل پایداری مردم در این شهر سوریه، به تنگنا رسیده است؛ ولی این، هیچگاه در طبیعت مواضع دولت ترکیه دز قبال جریانات سوریه و عراق، تغییری ایجاد نکرده است.

ثانیا، دولت سوریه؛ به گونه ای که دولت ترکیه این موضع خود را که جنگ علیه سوریه باید ادامه داشته باشد را پنهان نمی کند و بلکه به تجاوز آشکار علیه آن فرامی خواند.

سوما، سریعا و بدون هیچ گونه محافظه کاری، برای کمک به آموزش مخالفان باصطلاح میانه رو در سوریه، اعلام آمادگی کرده است که این مانند گذشته، حمایت از تروریسم را تجدید می کند؛ در نتیجه مواضع ترکیه، واضح و روشن است؛ چه بسا این دولت در حال تسلیح و آموزش گروه های دیگری که اسمشان تا به حال شنیده نشده، باشد؛ پس این دشمنی ادعایی با داعش برای چیست؟ 

کدام دشمنی واقعی غرب علیه داعش را امور، کم هزینه تر از تحریک هواپیماهای نظامی برای بمباران مواضع آن آشکار می سازد! گویی غرب خود به وضوح این حقیقت را اعلام می دارد که ارتش سوریه تنها نیروی نظامی منظمی است که از موضع سیاسی-ملی با تروریسم در منطقه مبارزه می کند؛ اگر غرب در مبارزه خود با تروریسم صادق است باید از این فرصت استفاده کند؛ معاون رئیس جمهور آمریکا، از "لغزش صادقانه" زبان خود عذرخواهی می کرد.

جهان با این نمایش خنده آور و البته مصیبت بار که در منطقه جریان دارد، به کدام سمت پیش می رود؟



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار