شهردار منطقه 6 از برگزاری هفته فرهنگی لرستان، با برپایی بیش از 70 غرفه در پارک ایرانشهر خبر داد.

 عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این مطلب افزود:این جشنواره به منظور معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان لرستان درهمه حوزه‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، زندگی عشایری و . . . از 19 تا 25 مهر ماه در پارک ایرانشهر اجرا می‌‌شود.
 
وی تصریح کرد: آشنایی بازدید کنندگان از فرهنگ و تاریخ این قوم ریشه دار در تاریخ ایران،‌از اهداف دیگر این برنامه است و علاقه مندان می‌توانند در یک هفته ازساعت 10 تا 21 از این جشنواره بازدید کنند.
 
شهردار منطقه 6 با بیان اینکه بیش از 50 غرفه، صنایع دستی و محصولات سنتی استان لرستان عرضه می‌شود ادامه داد:گالری مفاخر و سرداران شهید این استان نیز به همراه غرفه آثار هنرمندان نقاش وخطاط دراین پارک دایر است.
 
بابایی اظهار کرد: کسانی که از غرفه‌های متعدد هفته فرهنگی لرستان دیدن می‌کنند درکنار اطلاعات تاریخی وفرهنگی می‌توانند با پوشاک و خوراک و سبک زندگی عشایری و شهری مردم لرآشنا شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی محلی، برنامه‌های آئینی زندگی عشایر،‌نمایش، تئاتر خیابانی، سه نمایشگاه عکس، شاهنامه خوانی لری، رقص‌های لری،شعر خوانی و اجرای مراسم سوروسوک از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
 
گفتنی است از مهم ترین بخشهای هفته فرهنگی، بخش نشست‌های تخصصی است که با حضور اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، لرستان ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار