معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از گسترش نصب دوربین های مداربسته در مهدهای کودک و شماره پیامک 30008531 برای اعلام شکایات مردمی خبر داد.

محمد نفریه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اخبار منتشر شده ی سایت‌ها و روزنامه ها مبنی بر آموزش مونته سوری در مهدهای کودک صحت ندارد و تنها با اغراض سیاسی و صنفی مطرح شده است.
 
وی تصریح کرد: مونته سوری در مهدهای کودک اجرا نمی شود و کسانی که این مسئله را مطرح کرده اند از محتوای آموزشی و فعالیت های ما در مهدهای کودک هیچ اطلاعی ندارند.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، افزود: گروهی با افکار افراط و تفریطی خود اذهان عمومی را مشوش کرده اند، گروهی تصور می کنند که در مهدهای کودک کاملاً فضای مذهبی حکم فرما است و برخی دیگر بر خلاف این گروه تصور می کنند که در مهدهای کودک مونته سوری (رقص و آواز) به کودکان آموزش داده می شود که این دو مطلب هیچ کدام صحت ندارد.
 
نفریه در ادامه بیان داشت: چهار بسته آموزشی در مهدهای کودک اجرا می شود که دو بسته آن رویکردی کاملاً دینی دارد که از سال های گذشته اجرا شده و مخصوص امسال و جشنواره یاوران نماز نیست.
 
وی اظهار داشت: جشنواره یاوران نماز کار خود را از سال های گذشته شروع کرده و 5 سال قبل 15 هزار مربی قرآن توسط سازمان تبلیغات اسلامی آموزش دیده اند و این آموزش های قرآنی و بسته های آموزشی دین محور کاملاً در مهدهای کودک نهادینه شده و گسترش پیدا کرده است و این مهم در روستاها هم اجرا می شود.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اخبار منتشره شده ی برخی سایتها را یک بازی سیاسی دانست و اذعان داشت: این مسئله قبل از این هم مورد توجه مسئولان امر بوده است و نظارت کامل بر این مهم داشته اند وبرخی که آموزش مونته سوری را به عنوان یک رویداد جدید نام برده اند تنها به دنبال جنجال سیاسی هستند.
 
نفریه به بازرسی مستمر مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: بیش از 17هزار مهدکودک در کشور است که از این میان تعداد 8هزار مهدکودک در روستاها هستند و با دو روش که یک خودنظارتی است و دیگری کانون سرای مهدهای کودک است که در استانها شعبه دارد و بر عملکرد مهدهای کودک نظارت دارند.
 
وی عنوان کرد در سطح بخش ها، شهرستان ها، روستاها، استانها، سالانه چندبار بازدید سراسری انجام می شود.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، ادامه داد: از سال گذشته رتبه بندی و ستاره دار کردن مهدهای کودک را شروع کرده ایم و امسال نیز با اعلام شهریه های جدید تیم های تخصصی، بازدیدها را شروع کرده اند.
 
وی گفت: به صورت جزئی، تخلف در مهدهای کودک وجود دارد که کمتر از 25 درصد است و این کاستی را نباید به همه مهدهای کودک تعمیم دهیم و نباید زحمات جمع زیادی از مربیان را به دلیل چند تخلف جزئی نادیده بگیریم.
 
نفریه با اشاره به گسترش طرح دوربین های مدار بسته در محل نگهداری کودکان، اتاق بچه ها، راهروهای مهدهای کودک، خاطر نشان کرد: شماره پیامک 30008531 را برای شکایات مردمی راه اندازی کرده ایم تا در صورت اعلام شکایت در سریع ترین زمان ممکن به مسئله رسیدگی و ترتیب اثر داده شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار