زاهدان؛

تخلیه 10 کشتی حمل گندم در چابهار در هر سال

مشاور وزیر صنعت و معدن گفت: براساس مصوبه هیئت دولت در سال باید 10 کشتی در بندر چابهار تخلیه شود تا بر این اساس، ظرفیت تولید کارخانه‌ها افزایش و پس از فرآوری نیز نگاه به صادرات آرد معطوف شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، بهروز ریاحی در سفر به سیستان و بلوچستان و در جمع صنعتگران استان افزود: سیستان و بلوچستان شرایط ممتازی در توسعه صنایع شیلاتی و جانمایی کارخانه های فراوری بخش شیلات دارد.

مشاور وزیر صنعت و معدن در ادامه بیان کرد: توسعه کارخانه های تن ماهی و صنایع مربوط به آن و همچنین اشتغالهای پایدار در این زمینه رویکرد اصلی وزارت صنایع در این استان است.

ریاحی خاطرنشان کرد: تشکل های اقتصادی در استان و بخصوص بندر چابهار باید ایجاد شود.

وی تاکید کرد: کمک به تولید آبزی پروری و ارائه تسهیلات ویژه در این بخش بصورت جدی از سوی دولت پیگیری می شود.

مشاور وزیر صنعت ایجاد پتروشیمی چابهار را فرصتی مناسب برای توسعه منطقه دانست و گفت: برنامه ریزی شده تا فاز اول پتروشیمی چابهار تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

ریاحی گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور است اما از نظر اشتغال در رده‌های پایین قرار دارد از این رو ایجاد این صنایع مشکل اشتغال منطقه را رفع می‌کند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: طرح‌های صنایع معدنی از جمله مس، تیتانیوم فنوج، آنتیموان سفیدآبه، فولاد در سیستان و بلوچستان در حال احداث است که امیدواریم آهنگ احداث آنها را با پیگیری‌های لازم و مصوبات هیئت دولت سرعت ببخشیم.

ریاحی به مجتمع بافت بلوچ ایرانشهر اشاره کرد و گفت: شرکت صنایع بلوچ ایرانشهر در گذشته از رونق زیادی برخوردار بوده است و حتی به صورت سه شیفت کاری فعالیت می‌کرد و اکنون به صورت نیمه تعطیل است.

انتهاي پيام/س

منبع:ايسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.