مل پوش تیر و کمان تری دی ارتباط ورزشکاران این رشته با شکار واقعی را رد نمی‌کند و می‌گوید این مسابقات برای حفاظت از محیط زیست طراحی شده است.

سجاد خلج که جزو اولین گروه اعزامی تیر و کمان مسابقات برون مرزی تری دی است، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توضیح داد: سال قبل برای مسابقات مجارستان تمرین کردیم اما به خاطر صادر نشدن روادید موافق به اعزام نشدیم. امسال برای مسابقات ترکیه از ساعت 8 صبح تا 13:30 دقیقه بعد از ظهر تمرین می‌کنیم و 25 مهر به مسابقات اعزام می‌شویم
 
* تمرینات تری دی روی رکورد‌های تیم تاثیر گذاشته است

وی در مورد شخصی یا فدراسیونی بودن مسابقات تری دی گفت: مسابقات تر دی در همه جای دنیا به خصوص آمریکا در کنار مسابقات حرفه‌ای دیکرو و کامپوند به صورت شخصی برگزار می‌شود. من هم به صورت حرفه‌ای روی "تارگت" کار می‌کنم اما در عین حال تمرینات تری دی را انجام می‌دهیم که اتفاقا روی رکوردهای تیم تاثیر گذاشته است.

* کدام کشورها در تری دی دنیا مطرح هستند؟

خلج پاسخ می‌دهد: آمریکا که معمولا قهرمانان آن به روزش تری دی می‌پردازند و مجارستان از قوی ترین کشورها در این رشته هستند. اتفاقا شهرام محمودی یکی از بازیکنان ایران هم مقیم مجارستان است و در این کشور به فعالیت می‌پردازد.
 
* مسابقات برای حفاظت از محیط زیست طراحی شده است

ملی پوش تری دی نتایج مسابقات را هم پیش بینی نمی‌کند و می‌گوید: از آن‌جایی که برای اولین بار به مسابقات می‌رویم، شرایط آن‌جا را نمی‌دانیم. مسافت اهداف را باید در مسابقات تری دی تخمین بزنیم و کار از مسابقه با تارگت سخت تر است، چون باید حدس بزنیم اهداف در مسافت چند متری قرار دارند.

* مسابقه‌ تری دی حالت شبه شکار دارد. آیا ورزشکاران این رشته به شکار هم می‌پردازند؟‌

خلج تاکید می‌کند: اتفاقا این مسابقه با عنوان شبه شکار برای حفاظت از محیط زیست طراحی شده است. به این ترتیب شکارچیان به جای حیوانات واقعی به حیوانات مصنوعی تیر می‌زنند.
 
* دسترسی تری دی از تارگت کمتر است

وی ادامه می‌دهد: تری دی مسابقه جذابی است و استرس آن از مسابقه تارگت کمتر است. این مسابقه بیشتر حالت تفریحی دارد و اگر تمام تیر اندازان در این رشته هم تمرین کنند، در مسابقه تارگت موفق تر خواهند بود.

خلج در لیگ تیر و کمان هم همراه بافق یزد شرکت داشت و از اواسط لیگ به این تیم پیوست که چند امتیاز هم از دست رفته بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تری دی ، تیراندازی ، خلج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار