زنجان؛

59میلیون تومان اعتبار جهت آموزش قالی بافان در استان اختصاص داده شده است

آموزش یکی از مهمترین راههای زنده ماندن صنعت فرش است و در این راستا 59میلیون تومان اعتبار جهت آموزش قالی بافان در استان اختصاص داده شده است .

رئیس اداره ی فرش سازمان صنعت ومعدن وتجارت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رییس امور فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یكی از صنایع دستی بومی كه در استان زنجان رونق فراوان دارد، صنعت فرش‌بافی است گفت : مرغوب‌‌ترین فرش‌های زنجان در محلی به نام بیتگنه بافته می‌شوند و این فرش‌ها با ظرافت و دقت تمام بافته می‌شوند و امروزه از كالاهای صادراتی‌اند

جعفری با بیان اینکه فرش دستبافت از استان زنجان به نقاط مختلف صادر می‌شود افزود : کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، عربستان و قطر، آلمان، لبنان، روسیه، کانادا ژاپن چین و به طور غیر مستقیم به آمریکا مقصد صادرات فرش استان زنجان هستند.

وی با اشاره به برگزاری هشتمين نمايشگاه و فروشگاه فرش دستباف زنجان گفت: در صورت تامین اعتبار جشنواره گره زرین در تجلیل از برتر ینهای حوزه فرش استان برگزار میشود.

جعفری اضافه کرد :در 22 بهمن امسال نیز جشنواره فروش فرش دستبافت در زنجان برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به عدم تامین اعتبار بیمه قالی بافان ادامه داد: از اول سال تاکنون تنها حدود هزار قالی باف تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه 59میلیون تومان اعتبار جهت آموزش قالی بافان در استان اختصاص داده شده است تصریح کرد: تا پایان امسال 450 نفردر 11 دوره تحت آموزش قرار می گیرند.

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به برنامه هاي فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت ؛جهت افزايش صادرات فرش اضافه کرد :در حال حاضر اين سازمان از هيئت هاي بازاريابي حمايت ويژه مي كند.

وي همچنين در خصوص حضور توليد كنندگان فرش در نمايشگاههاي خارجي ادامه داد :در راستاي حمايت از توليد كنندگان، در صورت شركت در نمايشگاههاي خارجي حمايتهاي مالي ويژه اي در زمينه اجاره و ساخت غرفه ها اعطا مي شود.

جعفری ابراز کرد : در حدود 40 درصد از هزینه ی غرفه های نمایشگاههای خارج از کشور را این سازمان اعطا خواهدکرد.

رئیس اداره ی فرش سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان ابراز امیدواری کرد:امیدواریم که این اقدامات وتلاش‌ها موجب توسعه ی تولیدوصادرات فرش استان شود

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.