تسلیح مخفیانه تروریست ها ؛ پروژه شکست خورده سیا

اوباما دستور مخفیانه ای را امضا کرد که طبق آن سیا می توانست تروریست ها و شورشیان را در میدان جنگ تسلیح کرده و آموزش دهد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ بر اساس اسناد طبقه بندی شده آژانسی که طی دوره تسلیح شورشیان در سوریه توسط آمریکا تهیه شده ، این سیاست  تسلیح و تجهیز تروریست ها در خاورمیانه نتوانسته اهدافی را که دولت آمریکا و سیا دنبال می کند ، تحقق دهد . 

این بررسی که نیویورک تایمز آن را منتشر نمود یکی از دهها تحقیق و مطالعاتی بود که به سفارش دولت اوباما طی سالهای 2012 و 2013 توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و به منظور برآورد روند و نتایج سیاست مبارزه علیه دولت بشاراسد در سوریه تهیه و تنظیم شده است . 

این مطالعات در نهایت به کاخ سفید ارائه می شود تا از این طریق شک و تردید میان باراک اوباما ومشاوران ارشد واشنگتن به منظور لزوم تسلیح شورشیان سوری و تجهیز مخالفان و نتایج این اقدام را به نتیجه برساند . 

در بخشی از این گزارش آمده است: باراک اوباما قویا می خواست بداند که آیا اقدام بطور دائمی نتیجه بخش و مفید خواهد بود یا نه ؟ در واقع بخش هایی ازاین گزارشات نتیجه روشنی را به دولت آمریکا ارائه نمی داد . 

رییس جمهور براک اوباما در مصاحبه ای که اوایل امسال با نشریه "نیویورکر" داشت اشاره مختصری به این گزارش کرد . وی در مصاحبه با دفاع از دولت خود علیه انتقادات گسترده ای که نسبت به تسلیح شورشیان و تروریست ها توسط آمریکا مطرح گردیده است ،  اظهار داشت : وقایع با آن سرعتی که ما تمایل داشتیم رخ نداد . این دفاعیات بارها توسط هیلاری کلینتون نیز عنوان شده بود . 

در ادامه این مقاله آمده است : بخش نخست اجرای این طرح مسکوت مانده به بهانه استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه به اجرا درآمد . در این بخش اوباما دستور مخفیانه ای را امضا کرد که طبق آن سیا می توانست تروریست ها و شورشیان را در میدان جنگ تسلیح کرده و آموزش دهد . 

در تابستان 2012 دولت آمریکا با طرح آموزش و تسلیح شورشیان در اردن مخالفت کرد این طرح که سپس توسط دیوید پترائوس در سیا پیگیری شد مجدد احیا گردید . 

بدنبال این اقدام ، کاخ سفید اعلام کرد این شورشیان ،‌ جنگجویان "میانه رو" بوده که از جمله آنها می توان به گروه های مرتبط با القاعده مانند جبهه النصره و گروه داعش اشاره نمود . اندکی بعد واشنگتن تصمیم گرفت برای جلوگیری از شدت نفوذ این گروه های تروریستی در خاورمیانه مواضع آنها در عراق و سوریه را بمباران هوایی کند . 

هنگامی که تمرکز جنگ آمریکا از نیروهای دولتی بشار اسد به تروریست های تکفیری بعثی تغییر پیدا کرد ، اوباما به پنتاگون دستور داد سالانه 5 هزار شورشی کهنه سرباز را در عربستان آموزش نظامی دهد . اگرچه این طرح پیش از اجرا نیازمند فکر و برنامه ریزی بیشتری بود اما هفته گذشته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد : این طرح یک اقدام درازمدت می باشد . 

در انتهای این مقاله آمده است : حادثه حمله هوایی به ساختمان های تجارت جهانی در سال 2001 نیز یکی از بخش های آغازین طرحی بزرگتر از سوی آمریکا و اسرائیل برای خاورمیانه بود .  این طرح اکنون با تسلیح شورشیان و تروریست ها در سوریه و عراق پیگیری می شود . 

برای توجیه تجاوزات گسترده ای که از سوی آمریکا و هم پیمانانش به کشورهای خاورمیانه و آفریقایی می شود در هر دوره بهانه ای بعنوان دلیل تجاوز برای اذهان عمومی دنیا مطرح می شود . با این حال هجمه های تبلیغاتی _ رسانه ای غرب و سخنان مقامات این کشورها نتوانسته حقیقت بحرانی را که منطقه را درگیر خود کرده ، از اذهان دنیا محو کند . 


انتهای پیام /


برچسب ها: تروریست ، سوریه ، عراق ، تسلیح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار