طبق تحقیقات جدید، مصرف قهوه ریشه‌هایی در DNA ما دارند، یعنی در واقع ژنتیکی است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اصلا می دانید چه چیز باعث می‌شود که بعضی‌ از ماها به نوشیدن مایعات دارای کافئین مثل قهوه، علاقه بیشتری داشته باشیم؟ واقعا فکر می کنید همیشه عادته؟!



طبق تحقیقات جدید، مصرف قهوه ریشه‌هایی در DNA ما دارند، یعنی در واقع ژنتیکی است. این تحقیق که نتایج در نشریه Molecular Psychiatry منتشر شده است توسط محققان بیمارستان زنان برایمن و دانشکده سلامت هاروارد انجام شده است. در این تحقیق با تعیین توالی ۱۲۰ هزار نفری که خودشان اظهار کرده بودند، اهل مصرف قهوه زیاد هستند، شش ناحیه ژنتیکی مشخص شد که با مصرف قهوه در ارتباط است.



POR و ABCG2 مهم‌ترین این نواحی ژنتیکی هستند که به صورت غیرمستقیم سوخت و ساز کافئین را تغییر می‌دهند. دو تای بعدی BDNF و SLC6A4 هستند که میزان پاداش و لذت متعاقب مصرف کافئین را تقویت می‌کنند.

GCKR و MLXIPL دو تای آخری هستند که مستقیما ربطی با عادت قهوه‌نوشی ندارند، اما در سوخت و ساز گلوکز و لیپید نقش دارند. در آخر بهتر است بدانید؛ مصرف زیاد قهوه برای سلامت خوب نیست و در معیارهای جدید DSM، هم مسمومیت و هم محرومیت از مصرف قهوه فهرست شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دریچه ، dna ، راز ، قهوه خورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۵:۵۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
سلام اگه یکم راحتتر و روانتر توضیح میدادین که همه متوجه بشن خیلی بهتر بود به عنوان مثال کی میدونه MLXIPL یعنی چی جز پزشکان و چون این سایت از همه قشر از مردم بازدید کننده داره بهتره که طوری توضیح بدین که همه متوجه بشن
با تشکر
آخرین اخبار