آیت‌الله حائری شیرازی:

باید در تمدن منهای دین تجدید نظر کرد/دین بین توسعه و امنیت آشتی ایجاد می‌کند

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه دین بین توسعه و امنیت آشتی ایجاد می‌کند، گفت: از همه ادیان این تقاضا را می‌کنم که مشترکات خود را جدی بگیرند، چرا که ما در خدا مشترک هستیم، بنابراین خدا را وارد دانشگاه، کتاب و تربیت اطفالمان کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و عضو خبرگان رهبری عصر امروز در نخستین همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان گفت:صلح برای صلح نیست بلکه برای امنیت است و آنچه امروز مسئله صلح را در عالم مهم کرده این است که بتواند از راه صلح به امنیت و از راه امنیت به تکامل و توسعه پایدار برسد امنیتی که یکی از مقدماتش می‌تواند صلح باشد.  
 
نماینده ولی فقیه اظهار داشت: سلاح بازدارنده که در داخل تولید می‌شوند به دلیل آن است که می‌خواهیم از خود دفاع کنیم نه اینکه دیگران را از بین ببریم. بازدارندگی دیگران از تجاوز به خود امر ضروری است که تمام ادیان به آن اتفاق دارند.
 
وی با بیان اینکه روز به روز امنیت در جهان محدودتر می‌شود، تصریح کرد: امنیت و توسعه یک مسئله پایاپای نیستند، زیرا با افزایش توسعه امنیت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین هر کس در حد صلاحیتش حق دارد مسلح باشد.
 
حائری شیرازی گفت: اگر تمدن بشری می‌خواهد دانش منهای دین یا تمدن منهای دین داشته باشد نتیجه‌اش چیزی جز تضاد بین توسعه و امنیت نیست و این مسئله سراشیبی سقوط است و لذا باید در تمدن منهای دین تجدیدنظر کرد. 

نماینده ولی فقیه با اشاره به وارد کردن دین در همه طبقات زندگی ادامه داد: عالم در حال سقوط است و باید دین را از مسجد به دارالعماره، سازمان ملل، زندگی و دانشگاه وارد کنیم.  
 
وی تصریح کرد: توصیه من این است قبل از اینکه از عدالت صحبت کنید به مسئله حلقه مفقوده دین که موجب تضاد بین توسعه و امنیت شده است بپردازید، دین، آشتی بین توسعه و امنیت ایجاد می‌کند.  
 
نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: از همه ادیان این تقاضا را می‌کنم که مشترکات خودمان را جدی بگیریم چرا که ما در خدا مشترک هستیم بنابراین خدا را وارد دانشگاه، کتاب و تربیت اطفالمان کنیم.  
 
حائری شیرازی در پایان خاطر نشان کرد: انسانیت می‌تواند قبل از ادیان مطرح شود اگر کسی انسان نشود و بخواهد مسلمان شود نتیجه‌اش بهتر از داعش نخواهد بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، تولید ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار