غلامحسین کریمی، مدیر اسبق تیم‌های ملی شنا گفت: مسئولان کنونی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو باید با ارائه آمار و ارقام صحیح درصدد رفع مشکلات این رشته باشند.

غلامحسین کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در مصاحبه‌ای که هفته گذشته با "محسن رضوانی" رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با این پایگاه اطلاع رسانی انجام شد، وی یکسری اطلاعات و صحبت‌هایی را کرده بودند که تا حدودی بحث برانگیز است.

مدیر اسبق تیم‌های ملی شنا بیان کرد: رضوانی گفته بود جایگاه "جمال چاوشی فر" در ماده 50 متر کرال پشت نسبت به بازی‌های آسیایی 7 پله صعود کرده است، در صورتی که باید بر اساس تعداد شرکت کنندگان در این ماده مقایسه انجام شود. وی در مسابقات گوانگژو از بین 31 شناگر به جایگاه 18 دست یافت و در بازی‌های آسیایی امسال در بین 26 نفر شرکت کننده چهاردهم شد.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون شنا در مصاحبه خود عنوان کرده بود که رشد کیفی شنا در مسابقات کره بهتر از بازی‌های آسیایی دوره قبل است. من نمی‌دانم وی با چه پارامتری این قیاس را انجام داده است، چون شرایط شنای ایران در سال 2010 به مراتب بهتر از سال 2014 بود، با یک مثال ساده این ادعای خود را اثبات می‌کنم،‌ به طوری که ما در گوانگژو در ماده 4 در 100 متر آزاد تیمی در جدول رده بندی بالاتر از تیم‌های ملی هند و اندونزی ایستادیم ولی در اینچئون آن‌ها پیش از ما قرار گرفتند. البته این در حالی است که تیم‌های قزاقستان و فیلیپین که یکی از قطب‌های اصلی شنا در آسیا محسوب می‌شوند، به ترتیب در اینچئون با سه و 2 شناگر شرکت کردند و به همین دلیل نتوانستند در مسابقات تیمی شرکت کنند.

مدیر اسبق تیم‌های شنا در ادامه اظهار داشت: از سال‌های گذشته در کمیته فنی شنا منصوب شد که به هر شناگری که موفق به رکوردزنی شد یک سکه به عنوان پاراش تعلق گیرد،‌ حال چرا "رضوانی" در اینچئون به رکوردزنان آسیایی 30 دلار اهدا کرده است، مگر ارز مسافرتی است که با این کارها شنا را تخریب می‌کنند و دست به یک چنین کارهای تبلیغاتی می‌زنند. معتقدم بیان آسیب دیدگی مهدی انصاری در خصوص علت عدم راهیابی به فینال مسابقات تیمی فقط یک توجیه است. من مطمئن هستم که اگر وی هم مصدوم شد و در ترکیب حضور داشت، ما در مسابقات تیمی به فینال راه پیدا نمی‌کردیم.

کریمی گفت: همان طور که "کیومرث هاشمی" و وزیر وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند چند سالی است که شناگران ما کارشان شده فقط رکوردزنی باید از این پس به دنبال مدال باشند. "رضوانی" می‌گوید من برای آماده‌سازی تیم فقط 100 میلیون تومان بودجه داشتم، می‌خواهم از وی بپرسم چرا شما پول داشتید که خرج شناگران کویتی برای آمدن به ایران بکنید ولی برای تیم ملی کشورمان با کمبود بودجه مواجه هستید؟!

وی افزود: با بیان این صحبت‌ها به هیچ عنوان قصد تخریب فرد خاصی را ندارم، ولی معتقدم مسائل باید فنی بررسی شود. ما هنوز در فدراسیون رئیس کمیته‌ی فنی واترپلو نداریم. چرا از پیشکسوتان در کمیته فنی شنا استفاده نمی‌شود؟ با این وضعیت و بزرگ‌نمایی‌ها، شنای ایران به جایی نمی‌رسد.

 مدیر اسبق تیم‌های شنا در پاسخ به این سوال که شما چه پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت موجود دارید،‌ گفت: پیشنهاد می‌کنم از تمامی پتانسیل شنای ایران استفاده شود و بودجه کافی در اختیار فدراسیون قرار بگیرد به طور کلی شنای ایران برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیاز به یک عزم ملی دارد تا بعد از 4 الی 6 سال نتیجه دهد.

کریمی تصریح کرد: این گونه بزرگ‌نمایی‌ها صورت مسأله را پاک می‌کند و کار ریشه‌ای حل نمی‌شود. بازی‌های آسیایی زمان جوان‌گرایی نبود؛ بلکه باید نتیجه برنامه‌ها را در اینچئون می‌گرفتیم. مسئولان که 4 سال پیش نتایج حاصله در گوانگژو را در مصاحبه‌هایشان ضعیف عنوان می‌کردند، باید بدانند که نتایج و راندمان عملکرد شنا در بازی‌های آسیایی اینچئون افتضاح است. ما در مواد انفرادی و تیمی به فینال راه پیدا نکردیم. این که شناگران در بین 22 ورزشکار در یک ماده 19 شود که افتخار نیست و ارزش چندانی ندارد.

مدیر اسبق تیم‌های ملی شنا در ادامه یادآور شد: من نمی‌خواهم زحمات مربیان و ملی‌پوشان را نادیده بگیرم، ولی باید مسئولان از واقعیت شنا با خبر شوند، پس بحث، بحث دلسوزی است، نه تخریب! برای رشد در سطوح مختلف بین‌المللی باید کارهای زیادی از جمله جذب مربی خارجی انجام شود.در کل باید بگویم نتایج کسب شده توسط ملی شنا در اینچئون به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار