معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت‌وگوی روحانی با مردم در شامگاه عید غدیر را "ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته" تعبیر کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت‌وگوی حسن روحانی با ملت شریف ایران در شامگاه عید غدیر را به مثابه ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته تعبیر کرد و نوشت: رئیس‌جمهوری شعار انتخابات را در لوای "امید به زندگیِ با تدبیر"، سرلوحه اقداماتش قرار داده؛ و مردم با امیدِ چشیدنِ طعمِ "زیستن در حیات معقول" رو به سوی آینده دارند.

وی با بیان اینکه روحانی در عید غدیر، اقدامات اقتصادی خود در تحقق شعار انتخابات، مبنی بر "نجات اقتصاد" را در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم به سر می‌برد، تبیین کرد، نوشت: رئیس‌جمهوری شعار انتخابات را در لوای "امید به زندگیِ با تدبیر"، سرلوحه اقداماتش قرار داده؛ و مردم با امیدِ چشیدنِ طعمِ "زیستن در حیات معقول" رو به سوی آینده دارند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه این مصاحبه "ترجمان اجتماعی" اقدامات یکسال گذشته بود، یادآور شد: این امر به مردم نشان می‌دهد تحولات حوزه اقتصاد کلان، چگونه در زندگی آنها ملموس خواهد بود.

ابوطالبی هدف "ترجمان اجتماعیِ" اقتصاد کلان از سوی روحانی را "ارتقای سرمایه اجتماعی"، توام با تبیین دقیق و علمی اقدامات اقتصادی دانسته و نوشت: اگر این "ترجمان اجتماعی"، درحالی‌که دولت نه درآمد افسانه‌ای دارد و نه تحریم‌ها برطرف شده‌اند،درست صورت پذیرد، "امیدبه زندگیِ باتدبیر" پایدار خواهد شد.

به نوشته معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، تبیینات روحانی در این مصاحبه، بر مبانی اندیشه سیاسی - اجتماعی، تئوری‌های اقتصادی و باور او به ارتباط عمیق میان دولت و ملت، سامان یافته بود چراکه گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری با ملت شریف ایران حول محورهای ذیل می‌گردید:

الف: علت اینکه حرکت اقتصادی در ایران شروع شد، اولین عاملش اعتماد و امید مردم بود. مردم به دولت اعتماد کردند و این اعتماد اساس "سرمایه اجتماعی" است.

ب: ریشه حرکت ما در اقتصاد، سرمایه‌ اجتماعی است؛ دولت و ملت به هم نزدیک‌تر شده‌اند. مردم احساس کردند که دولت در زمینه سیاست خارجی با منطق حرکت می‌کند.

ج: مردم احساس می‌کنند تلاطم‌های خارجی کاهش پیدا کرده؛ و روابط با دنیای بیرون طبق وعده‌ای است که در انتخابات به مردم دادیم: تعامل سازنده با جهان.

د: مردم می‌دانند که ما اهل شعار و مبالغه نیستیم و تا حالا هر چه به مردم قول داده بودیم سعی کردیم به قول‌هایمان عمل کنیم.

ه: دولت وعده داده هرچه واقعیت است به مردم بگوید.در موقع اشتباه نیز به مردم خواهیم گفت و به صراحت عذرخواهی می‌کنیم و به عذرخواهی‌مان افتخار می‌کنیم.

ز: با طبیعت نمی‌شود جنگید؛ این قاعده‌مند بودن و با قواعد بازی کردن فقط برای دنیای سیاست نیست، در دنیای سیاست هم ما قواعد را کنار بگذاریم ضرر می‌کنیم.

و: باید نقد دولت توسط دانشمندان و صاحبنظران و دانشگاهیان ما ادامه پیدا کند.

ح: به سیاسیون می‌خواهم بگویم که همه باید قواعد بازی را مراعات بکنیم. البته در دولت از همه جناح‌ها حضور دارند، و من با همه جناح‌‌ها کار می‌کنم.

ط: "آرایش خشم" نباید در کشور ما به‌وجود بیاید، آرایش ما باید آرایش تعاون، همکاری، همدلی و کمک به یکدیگر و همکاری در مسایل مهم کشور که به نفع کل ملت است، باشد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه پیش‌بینی کرده است که این "ترجمان اجتماعی"، اعتماد میان ملت و دولت را به اوج خود خواهد رساند و"سرمایه اجتماعیِ" برآمده و استوار بر آن، برای همیشه خدشه‌ناپذیر خواهد شد.

ابوطالبی در ادامه نوشته است: برخی افراد برای تخریب سرمایه اجتماعی، با این "ترجمان اجتماعی" و اعتمادِ حاصلِ از آن مخالفت می‌کنند؛ ولو آن‌که مراکز آماری همان‌هایی باشند که سال‌ها بوده‌اند. به باور آنان، مخالفت با نرخ‌ها در اقتصاد، جلوگیری از شکل‌گیری "ترجمان اجتماعیِ" اقدامات و تعمیق باور مردم به چرخیدنِ واقعیِ چرخ‌های زندگی آنان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار