برنامه "اصل پنجاه" پنجشنبه 24 مهرماه به موضوع آشنایی با ظرفیت‌ها و وضعیت زیست محیطی سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ برنامه "اصل پنجاه" پنجشنبه 24 مهرماه ساعت 12 با حضور علیرضا جاویدنیا از هنرمندان کشورمان به  موضوع محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

استان سیستان و بلوچستان در شرق جنوب شرقی ایران واقع است. این استان با حدود ۱۸۷٬۵۰۲کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین استان ایران است و بیش از ۱۱درصد وسعت این کشور را دربرمی‌گیرد.

سیستان شامل زابل و شهرهای اطرافش است و بلوچستان دربرگیرنده بقیه شهرها از زاهدان تا چابهار می‌باشد.

سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰کیلومتر مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰کیلومتر مرز آبی با دریای عمان دارد و به دلیل قرار گرفتن در موقعیت راهبردی و ترانزیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است به ویژه بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران و آسانترین و بهترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد است.

این استان بیشتر آب و هوای گرم و خشک دارد اما در عین حال از تنوع آب و هوایی و اقلیمی ویژه‌ای برخوردار است و مناطق کوهستانی، جنگلی و باتلاقی نیز در این استان پهناور به چشم می‌خورد.

در برنامه "اصل پنجاه" نیز ضمن پخش گزارش از نمایشگاه طبیعت به مناسبت روز جهانی کودک در مورد آشنایی کودکان با محیط زیست و حیات وحش به موضوع  ظرفیت های سیستان و بلوچستان در حوزه محیط زیست نیز اشاره می‌شود.

در این برنامه دو گزارش از سیستان و بلوچستان با عنوان ساحل چابهار و سرابندر تقدیم بینندگان می‌شود.

مهمان ویژه برنامه "اصل پنجاه" نیز علیرضا جاویدنیا است که به همراه اجرای شهریار ربانی به موضوعات محیط زیست کشور  می‌پردازد.

اصل پنجاه برنامه محیط زیستی و روزهای پنجشنبه به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری و اجرای شهریار ربانی هر هفته به همت گروه اجتماعی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار